Ara
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-10
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MENSUPLARINA AİT TÜKETİM HARCAMALARI ANALİZİ
(2017)
Bu çalışmanın amacı, Gümüşhane il merkezinde ikamet eden Gümüşhane Üniversitesi mensuplarına ait tüketim davranışlarının belirlenmesidir. Çalışmada, 101 katılımcıya dört hafta olarak uygulanan anketler ile elde edilen ...
BEKLENTİLER VE HANE HALKI HARCAMALARI: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
(2017)
Hanehalklarının gelecek beklentileri onların cari dönem karar verme davranışları üzerinde önemli etkiye sahiptir. Bu çalışmada, hanehalklarının ekonomiye dair beklentileri ve hanehalkı harcamaları arasındaki ilişkinin ...
Farklı Gelişmişlik Düzeylerinde Kurumsal Kalitenin Çevre Performansı Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Analiz
(2017)
Bu çalışmanın amacı, ülkelerin ekonomik gelişmişlik düzeylerini de dikkate alarak kurumsal kalitenin çevre performansı üzerindeki etkisini araştırmaktır. 34’ü gelişmiş, 90’ı gelişmekte olan toplam 124 ülkenin 2000-2014 ...
ULUSLARARASI FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARININ FİNANSAL RAPORLAMA KALİTESİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
(2017)
Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarının (UFRS) finansal raporlama kalitesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu doğrultuda panel regresyon analizi ile Borsa İstanbul (BİST) İmalat sektöründe ...
Modern Kültürde Kentten Kaçmanın ve Uzaklara Gitmenin Sosyolojisi
(2017)
Bu makale bir tür kurtuluş reçetesine dönen doğaya bedensel, zamansal ve mekânsal deneyimler üzerinden odaklanmaktadır. Önceleri kent tarzı yaşamı arzulayan modern birey artık kentten sıkılmış ve yeni arayışlar içine ...
BRICS Ülkelerinde Kamu Sağlık Harcamaları Etkinliğinin Belirleyicileri
(2017)
Kamu harcamalarında etkinliğin sağlanması, ekonomideki kıt kaynakların en uygun şekilde kullanılması ve böylece toplum refahının maksimize edilmesi bakımından önem arz etmektedir. Benzer şekilde, kamunun yaptığı sağlık ...
An Attempt to Develop A Scale on the Decision Process: The Manager Decision Time Scale
(2017)
The aim of this study is to develop a valid and reliable data-obtaining tool for exploring which decision stage deems sufficient for managers in the public or private sector, how they use time and how they act in different ...
THE ECONOMETRICAL ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN URBANISATION AND ECONOMIC GROWTH (THE CASE OF EU COUNTRIES AND TURKEY)
(2017)
The aim of this study is to determine whether there is a relationship between urbanisation and economic growth in terms of 13 European Union Member countries and of Turkey as well as to determine the direction of this ...
HALKLA İLİŞKİLER ALGISI VE MARKA İTİBARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN YAPISAL
(2017)
Günümüzün hızla değişen ve farklılaşan rekabet ortamında markalar için halkla ilişkiler algısı ve marka itibarı en önemli bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları arasında yer almaktadır. Markalar, tüketicilerin zihninde ...
Ticari Dışa Açıklık ve Dış Ticaret Hadleri Dış Borçlanma Üzerinde Etkili mi? Türkiye İçin Bir Analiz
(2017)
Bu çalışmada Türkiye'nin dış borçlanmasında, ticari dışa açıklığın ve dış ticaret hadlerinin etkileri vektör otoregresif yöntemi yardımıyla, 1998:Q1-2012:Q1 dönemi için analiz edilmiştir. Varyans ayrıştırması sonuçlarına ...