Search
Now showing items 1-10 of 12
TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2015)
Çalışmada tüketicilerin otomobil markalarına olan marka sadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerinin öngörülmesi amaçlanmaktadır. Sonuçta, katılımcıların en yüksek marka ...
DİNDARLIĞIN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK ÜZERİNDEKİ ROLÜ
(2015)
Bu çalışmanın temel amacı, dindarlığın (bu çalışmada İslam Dini), örgütsel sessizlik üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu amaçla Erzurum ilinde çalışan ve kolayda örnekleme yöntemine göre seçilen ...
POLİTİK BELİRSİZLİKLER VE FİNANSAL PERFORMANS: BIST ÖRNEĞİ
(2015)
Bu çalışmanın amacı politik belirsizliğin firmaların finansal performanslarına etkisini incelemektir. Bu amaçla çalışma, 2008-2013 dönemine ilişkin olarak; Borsa İstanbul'da (BIST) sanayi sektöründe faaliyet gösteren 147 ...
OSMANLI SANAYİİNDEKİ REKABET DÜZENLEMELERİ
(2015)
Osmanlı Devleti Avrupa'dan farklı olarak, aristokrasinin ve burjuva sınıfının doğuşunu bilinçli olarak engellemiştir. İktisadi politikalar güçlü bir orta sınıfın varlığını sürdürmesi için düzenlenmiştir. Fakat sistem Avrupa ...
Küreselleşme Farklı Gelir Grubundaki Ülkelerde Ekonomik Büyümeyi Nasıl Etkilemektedir?
(2015)
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin etkisiyle hız kazanan küreselleşmenin ekonomik, sosyal ve politik etkileri son zamanlarda sıklıkla tartışılan konuların başında gelmektedir. Literatürde küreselleşmenin ...
TÜRKİYE'DE ÇEVRE KİRLİLİĞİ, DIŞA AÇIKLIK VE EKONOMİK BÜYÜME İLİŞKİSİ
(2015)
Bu çalışmada, ekonomik büyüme ve dışa açıklığın çevre kirliliği üzerindeki etkisi araştırılarak Çevresel Kuznets Eğrisi hipotezinin geçerliliği Türkiye ekonomisi için test edilmiştir. 1981-2012 dönemini kapsayan çalışmada ...
TV REKLAMLARININ KİŞİSEL KULLANIMININ TUTUM VE SATIN ALMA KARARLARI ÜZERİNE ETKİLERİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
(2015)
Bu çalışmanın amacı TV reklamlarının kişisel kullanımının (bilgi üretimi, sosyal rol ve haz/zevk) tutum ve satın alma kararları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Atatürk üniversitesi, Gümüşhane ...
KIRILGAN BEŞLİ ÜLKELERİNDE FİNANSAL GELİŞME VE EKONOMİK BÜYÜME İLİŞKİSİ: DİNAMİK PANEL VERİ ANALİZİ
(2015)
Finansal gelişmenin ekonomik büyüme üzerindeki rolü ile ilgili literatürde çelişkili görüşlerin yer alması, araştırmacılar arasında bu konuyu önemli bir ilgi odağı haline getirmiştir. Bu doğrultuda, finansal gelişme ve ...
BUHARLI GEMİ ÇAĞI'NDA KARADENİZ'DE AVRUPA DENİZCİLİĞİ
(2015)
19. yüzyıl ticaretlerinde görülen değişimler buharlı gemilerin kilit rollerini ortaya koymaktadır. Avrupalıların Güney Karadeniz sahillerine yaptığı ilk ticaret teşebbüsleri yelkenli gemiler ile başlasa da 1836 yılından ...
MÜŞTERİ SADAKATİ İLE AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİMİN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: ELEKTRONİK EŞYA SEK- TÖRÜNDE BİR UYGULAMA
(2015)
Bu çalışmada; müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin satın alma davranışlarına etkilerinin yanında tüketicilerin demografik özelliklerinin de satın alma davranışları üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup ...