Yazar "Taşdelen, Birgül" için listeleme
-
Beklenti teorisi ve hedonizmin marka bağımlılığı yaratmadaki etkisi: Zen Pırlanta örneği
Akduman, Bensu (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)Günümüz tüketim toplumlarının öne çıkan özelliklerinden birisi; tüketimde duygusallığın etkili olmasıdır. Yeni tüketim toplumunun tüketicileri, ihtiyaçlarını gidermekle kalmayıp bununla birlikte bu tüketimi haz almak adına ... -
Çocuk dostu şehir algısının şehir imajına etkisi: Gümüşhane'nin çocuk dostu şehir olabilme potansiyeli üzerine bir araştırma
Kahraman, Merve Gül (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)[KAHRAMAN, Merve Gül]. Çocuk Dostu Şehir Algısının Şehir İmajına Etkisi: Gümüşhane'nin Çocuk Dostu Şehir Olabilme Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, 2019, (XVI+-151) Günümüzde, şehirlerin yatırımcı, ... -
Enformasyondan Bilgi’ye: Üniversite Öğrencileri Haberleri Sosyal Medyadan mı Öğrenir?
Taşdelen, Birgül (2020)Çevrimiçi ortamların etkili bir iletişim aracı olarak yükselişi, habere ulaşma, tüketme ve paylaşma şeklini kökten değiştirdi. Haber platformu olarak sosyal medyanın yükselişi, bilgiye erişim ve katılım deneyimlerimizi de ... -
Genç Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Satın Alma Davranışlarının Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi: Gümüşhane Üniversitesi Örneği
Aydın, Ceren; Taşdelen, Birgül (2021)İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte iletişim biçimimizi kökten değiştiren sosyal ağlar, işletmeler tarafından rakiplerinden ayrışmak ve doğrudan hedef kitleye ulaşmak için bir reklam aracı olarak ... -
Kurumsal itibarın ölçülmesi: Gümüşhane Üniversitesinin iç paydaşları tarafından algılanışı
Taşlı, Hande (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada Gümüşhane Üniversitesinin iç paydaşlarının algılamaları bakımından kurumsal itibarı ve itibar oluşturma çabaları üzerinde durulmuş ve bir anket çalışması yapılarak çalışma desteklenmiştir. Gümüşhane Üniversitesi ... -
Televizyon reklamlarında kullanılan korku çekiciliğine yönelik dikkatin nörobilimsel yöntemler ile ölçümlenmesi
Özkan, Nihal (Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Reklam pahalı bir iletişim çalışmasıdır ve büyük bütçeler gerektirmektedir. Özellikle de televizyon reklamları prodüksiyonun profesyonelleşmesinden dolayı pahalı olmaktadır. Ayrıca medya satın alma maliyetleri de devamlı ... -
Televizyon reklamlarında kültürel ve dini göstergelerin kullanımı: 2010-2017 Coca-Cola Ramazan dönemi reklamlarının göstergebilimsel analizi
Erdoğdu, Zeynep Sultan (Gümüşhane Üniversitesi, 2018)[ERDOĞDU, Sultan, Zeynep]. Televizyon Reklamlarında Kültürel ve Dini Göstergelerin Kullanımı: 2010-2017 Coca-Cola Ramazan Dönemi Reklamlarının Göstergebilimsel Analizi, Yüksek Lisans Tezi, 2018, (XVI + 118). Bir topluma ... -
TELEVİZYON REKLAMLARINDA KÜLTÜREL VE DİNİ GÖSTERGELERİN KULLANIMI: 2010-2017 COCA-COLA RAMAZAN DÖNEMİ REKLAMLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ
Bir topluma ilişkin maddi ve manevi tüm unsurları kapsayan kültür kavramı toplumdan topluma farklı özellikler gösteren yapısı ile reklam faaliyetlerinin odak noktasını oluşturmaktadır. Toplumdaki aile yapısı ve ilişkilerden, ... -
Tüketicilerin sosyal medya reklamlarına yönelik satın alma davranışlarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi
Aydın, Ceren (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya, işletmeler tarafından rakiplerinden ayrışmak ve doğrudan hedef kitleye ulaşmak için bir reklam aracı ... -
TÜKETİM OLGUSUNUN GÜNDELİK HAYATINDAKİ YERİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN ÇOCUK DERGİLERİNDE İNCELENMESİ
Taşdelen, Birgül (2016)Bu çalışmada son yıllarda Türkiye'de, ilköğretim sürecinde olan 7 ile 13 yaş aralığındaki çocuklara yönelik yayınlanan çocuk dergileri arasından yüksek tiraja sahip olan Winx ve Cartoon Network dergilerin, çocuklara toplumsal ... -
Twitter’da Suriyeli Mültecilere Karşı Çevrimiçi Nefret Söylemi: #suriyelileriistemiyoruz
Taşdelen, Birgül (2020)Sosyal ağlar, daha fazla bilginin kolay ve verimli bir şekilde taşınmasına ve yayılmasına olanak veren ve kullanımı giderek artan etkili platformlardır. Bununla birlikte, mobil tabanlı olarak paylaşılan bu fikirler bazen ... -
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Taşdelen, Birgül; Çataldaş, İbrahim (2017)Sosyal medya üzerinden kişisel bilgi paylaşımı her geçen gün artmaktadır. Sosyal medya kullanıcıları Facebook gibi sitelerdeki özel hayatın gizliliğini etkileyen uygulamalara çok dikkat gösterirken, duygu ve düşüncelerini ... -
X, Y ve Z kuşaklarının Instagram ve Facebook aracılığıyla oluşturdukları imaj
Özkan, Şakira (Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Sosyal medya uygulamaları arasında oldukça popüler olan Instagram ve Facebook, kullanıcılar tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Kuşaklara göre farklı kullanım şekli ve düzeyi olan bu uygulamalar, imaj oluşturmaya ...