Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Metin Mutlu
dc.contributor.authorYıldırım, Mehmet Sinan
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:32Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-538X
dc.identifier.issn2146-538X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17714/gumusfenbil.418778
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFeE1UZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5472
dc.description.abstractVarious bike sharing systems (BSS) were designed and used in different cities of the world in the past decade. Many benefits of the BSS have supplied a rapid growth of this transport mode in all around the world. BSS mainly have many benefits such as traffic (flexible mobility and multimodal transport connections), health (physical activity) and cost (low trip cost). Also a planned BSS can serve an easy access to other public transportation system and can be an important actor of the public transportation system. Especially in many big cities, bike sharing systems becomes an important part of the public transportation and ensure short travel times to users. However, the growing may causes many problems such as demand, safety, effectiveness, cost etc. For this purpose many studies have conducted by the planners, researchers and decision makers to find best solutions to mentioned problems. In the scope of this study, the relation among average temperature, trip length and trip number was examined for a bike sharing system. For this purpose, Capital Bikeshare system (Washington, D.C., Arlington and Alexandria, VA and Montgomery County, MD) is chosen as pilot system to investigate. Study results showed that there is a strong and positive correlation among temperature, trip number and trip length. Additionally, it was obtained that bicycle utilization has a maximum value between 5-10 minutes. This results can be caused by the free utilization duration (30 minutes) of the system for the members.en_US
dc.description.abstractSon on yılda dünyanın farklı şehirlerinde değişik bisiklet paylaşım sistemleri (BPS) tasarlanmış ve kullanılmıştır. Birçok fayda sağlayan bu bisiklet paylaşım sistemleri ile bisiklet ulaşım modu tüm Dünya’da hızlı bir büyüme göstermiştir. BPS temel olarak trafik (esnek mobilite ve çok modlu ulaşım bağlantıları), sağlık (fiziksel aktivite) ve fiyat (düşük yolculuk maliyeti) gibi birçok fayda sağlamaktadır. Ayrıca planlanmış bir BPS diğer ulaşım modlarına kolay bir ulaşım sağlayabilmekte ve toplu taşıma sistemlerinde önemli bir aktör olabilmektedir. Özellikle büyükşehirlerde BPS, toplu taşıma sistemlerinin önemli bir parçası olarak, kullanıcılara kısa yolculuk süreleri sağlamaktadır. Bununla birlikte bu sistemlerin büyümesi talep, güvenlik, efektif olmama, maliyet vb. bazı sorunların ortaya çıkmasına da sebep olabilmektedir. Bu amaçla belirlenen problemlere en iyi çözümü bulabilmek amacıyla planlayıcılar, araştırmacılar ve karar vericiler tarafından birçok araştırma yürütülmektedir. Bu çalışma kapsamında ise sıcaklık, yolculuk uzunluğu ve yolculuk sayısı arasındaki ilişki bir bisiklet paylaşım sistemi için detaylı olarak incelenmiştir. Bu amaçla Capital Bisiklet Paylaşım Sistemi (Washington, D.C., Arlington and Alexandria, VA and Montgomery County, MD) incelenmek amacıyla pilot sistem olarak seçilmiştir. Çalışma sonuçları sıcaklık, yolculuk sayısı ve uzunluğu arasında güçlü ve pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. İlaveten incelenen BPS’de bisiklet kullanımının en çok 5-10 dakika arasında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç üzerinde en etkili olan parametre ise bisiklet kullanımının ilk 30 dakika ücretsiz olması gösterilebilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarımsal Ekonomi ve Politikaen_US
dc.subjectZiraat Mühendisliğien_US
dc.subjectBitki Bilimlerien_US
dc.titleThe Investigation of Effective Parameters on Trip Length of Bikesharing Systems (BSS)en_US
dc.title.alternativeBisiklet Paylaşım Sistemlerindeki Yolculuk Uzunluğu Üzerinde Etkili Parametrelerin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.17714/gumusfenbil.418778
dc.identifier.endpage172en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster