dc.contributor.author | Aydın, Metin Mutlu | |
dc.contributor.author | Yıldırım, Mehmet Sinan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T20:05:32Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T20:05:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2146-538X | |
dc.identifier.issn | 2146-538X | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17714/gumusfenbil.418778 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFeE1UZzNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/5472 | |
dc.description.abstract | Various bike sharing systems (BSS) were designed and used in different cities of the world in the past decade. Many benefits of the BSS have supplied a rapid growth of this transport mode in all around the world. BSS mainly have many benefits such as traffic (flexible mobility and multimodal transport connections), health (physical activity) and cost (low trip cost). Also a planned BSS can serve an easy access to other public transportation system and can be an important actor of the public transportation system. Especially in many big cities, bike sharing systems becomes an important part of the public transportation and ensure short travel times to users. However, the growing may causes many problems such as demand, safety, effectiveness, cost etc. For this purpose many studies have conducted by the planners, researchers and decision makers to find best solutions to mentioned problems. In the scope of this study, the relation among average temperature, trip length and trip number was examined for a bike sharing system. For this purpose, Capital Bikeshare system (Washington, D.C., Arlington and Alexandria, VA and Montgomery County, MD) is chosen as pilot system to investigate. Study results showed that there is a strong and positive correlation among temperature, trip number and trip length. Additionally, it was obtained that bicycle utilization has a maximum value between 5-10 minutes. This results can be caused by the free utilization duration (30 minutes) of the system for the members. | en_US |
dc.description.abstract | Son on yılda dünyanın farklı şehirlerinde değişik bisiklet paylaşım sistemleri (BPS) tasarlanmış ve kullanılmıştır. Birçok fayda sağlayan bu bisiklet paylaşım sistemleri ile bisiklet ulaşım modu tüm Dünya’da hızlı bir büyüme göstermiştir. BPS temel olarak trafik (esnek mobilite ve çok modlu ulaşım bağlantıları), sağlık (fiziksel aktivite) ve fiyat (düşük yolculuk maliyeti) gibi birçok fayda sağlamaktadır. Ayrıca planlanmış bir BPS diğer ulaşım modlarına kolay bir ulaşım sağlayabilmekte ve toplu taşıma sistemlerinde önemli bir aktör olabilmektedir. Özellikle büyükşehirlerde BPS, toplu taşıma sistemlerinin önemli bir parçası olarak, kullanıcılara kısa yolculuk süreleri sağlamaktadır. Bununla birlikte bu sistemlerin büyümesi talep, güvenlik, efektif olmama, maliyet vb. bazı sorunların ortaya çıkmasına da sebep olabilmektedir. Bu amaçla belirlenen problemlere en iyi çözümü bulabilmek amacıyla planlayıcılar, araştırmacılar ve karar vericiler tarafından birçok araştırma yürütülmektedir. Bu çalışma kapsamında ise sıcaklık, yolculuk uzunluğu ve yolculuk sayısı arasındaki ilişki bir bisiklet paylaşım sistemi için detaylı olarak incelenmiştir. Bu amaçla Capital Bisiklet Paylaşım Sistemi (Washington, D.C., Arlington and Alexandria, VA and Montgomery County, MD) incelenmek amacıyla pilot sistem olarak seçilmiştir. Çalışma sonuçları sıcaklık, yolculuk sayısı ve uzunluğu arasında güçlü ve pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. İlaveten incelenen BPS’de bisiklet kullanımının en çok 5-10 dakika arasında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç üzerinde en etkili olan parametre ise bisiklet kullanımının ilk 30 dakika ücretsiz olması gösterilebilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tarımsal Ekonomi ve Politika | en_US |
dc.subject | Ziraat Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Bitki Bilimleri | en_US |
dc.title | The Investigation of Effective Parameters on Trip Length of Bikesharing Systems (BSS) | en_US |
dc.title.alternative | Bisiklet Paylaşım Sistemlerindeki Yolculuk Uzunluğu Üzerinde Etkili Parametrelerin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 163 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | [Belirlenecek] | |
dc.identifier.doi | 10.17714/gumusfenbil.418778 | |
dc.identifier.endpage | 172 | en_US |