dc.contributor.author | Koç, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T20:05:27Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T20:05:27Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2149-1607 | |
dc.identifier.issn | 2687-2463 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.47072/demiryolu.935982 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRM056STNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/5454 | |
dc.description.abstract | Ulaşım sektöründeki gelişmelerin, sektörler arasındaki etkileşimi artırmak suretiyle uluslararası faktör hareketliliğine olanak sağlayarak hem ulusal düzeyde hem uluslararası düzeyde ülke ekonomisine katkı sağlaması beklenmektedir. Bu bağlamda, yapım maliyetlerinin diğer sektörlere oranla düşük olması, insan ve çevre sağlığı üzerinde pozitif dışsallıklar sağlaması nedeniyle demiryolu, hem ekonomik büyüme için hem de sürdürülebilir kalkınma için önemlidir. 2003-2019 dönemini kapsayan bu çalışmada, demiryolu yatırımlarının kişi başına düşen gelir düzeyi üzerindeki etkisi kısmi uyarlama modeli kullanılarak analiz edilmiştir. “Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, kısa dönemde demiryolu yatırımlarında meydana gelen % 1’lik artış, kişi başına düşen gelir düzeyini % 0,05 artırırken, uzun dönemde % 0, 29 artırmaktadır. Bu bağlamda, demir yolu yatırımlarında meydana gelen artışların ekonomik büyümeyi destekleyici bir rol oynadığı söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The development of the transportation sector is expected to promote the national and international economy by increasing the interaction between sectors and enabling the international mobility of factors. In this context, railways are important for economic growth and sustainable development because their construction costs are lower compared to other sectors and they have a positive externals impact on human and environmental health. In this study, covering the period 2003-2019, a partial adjustment model was used to analyze the impact of railway investment on per capita income. According to the results, 1% increase in railway investment, per capita income increases by 0.05% in the short run and 0.29% in the long run. In this context, it can be said that increasing railway investment has played a supporting role in economic growth. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Demiryolu Mühendisliği | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Demiryolu Yatırımlarının Kişi Başına Düşen Gelir Üzerindeki Etkisinin Analizi: Türkiye Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | The Analysis of the Effect of Railway Investments on Per Capita Income: A Research on Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 77 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Koç, Pınar | |
dc.identifier.doi | 10.47072/demiryolu.935982 | |
dc.identifier.endpage | 86 | en_US |