Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoç, Pınar
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:27Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2149-1607
dc.identifier.issn2687-2463
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47072/demiryolu.935982
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRM056STNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5454
dc.description.abstractUlaşım sektöründeki gelişmelerin, sektörler arasındaki etkileşimi artırmak suretiyle uluslararası faktör hareketliliğine olanak sağlayarak hem ulusal düzeyde hem uluslararası düzeyde ülke ekonomisine katkı sağlaması beklenmektedir. Bu bağlamda, yapım maliyetlerinin diğer sektörlere oranla düşük olması, insan ve çevre sağlığı üzerinde pozitif dışsallıklar sağlaması nedeniyle demiryolu, hem ekonomik büyüme için hem de sürdürülebilir kalkınma için önemlidir. 2003-2019 dönemini kapsayan bu çalışmada, demiryolu yatırımlarının kişi başına düşen gelir düzeyi üzerindeki etkisi kısmi uyarlama modeli kullanılarak analiz edilmiştir. “Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, kısa dönemde demiryolu yatırımlarında meydana gelen % 1’lik artış, kişi başına düşen gelir düzeyini % 0,05 artırırken, uzun dönemde % 0, 29 artırmaktadır. Bu bağlamda, demir yolu yatırımlarında meydana gelen artışların ekonomik büyümeyi destekleyici bir rol oynadığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe development of the transportation sector is expected to promote the national and international economy by increasing the interaction between sectors and enabling the international mobility of factors. In this context, railways are important for economic growth and sustainable development because their construction costs are lower compared to other sectors and they have a positive externals impact on human and environmental health. In this study, covering the period 2003-2019, a partial adjustment model was used to analyze the impact of railway investment on per capita income. According to the results, 1% increase in railway investment, per capita income increases by 0.05% in the short run and 0.29% in the long run. In this context, it can be said that increasing railway investment has played a supporting role in economic growth.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDemiryolu Mühendisliğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleDemiryolu Yatırımlarının Kişi Başına Düşen Gelir Üzerindeki Etkisinin Analizi: Türkiye Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Analysis of the Effect of Railway Investments on Per Capita Income: A Research on Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.contributor.institutionauthorKoç, Pınar
dc.identifier.doi10.47072/demiryolu.935982
dc.identifier.endpage86en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster