Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Sertaç
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:15Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2630-6220
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17829/turcom.499523
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVMk16ZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5401
dc.description.abstractThis study is a cinematic portrait not of the real, but essentially of the updated İstanbul. In the case of the strangers of cinematic İstanbul, the most strategic, useful, as well as the most difficult step for updating the city’s image is to shift the axis from its centres, touristic places, familiar characters, common values and usual events to its corners, secondary places and characters, minimalist conditions, ambivalent values and current changes. For this purpose this study analyzes five films as sociological testimonies without touching upon their details but by focusing on their references: Politiki Kouzina/Bir Tutam Baharat/A Touch of Spice (Tassos Boulmetis, 2003), Köprüdekiler/Men on the Bridge (Aslı Özge, 2009), Kaç Para Kaç/A Run for Money (Reha Erdem, 1999), Uzak/Distant (Nuri Bilge Ceylan, 2002), and 11’e 10 Kala/10 to 11 (Pelin Esmer, 2009). These films, which constitute the framework of this research, are breaking points of modern İstanbul’s social and urban history and of changing form of strangers.en_US
dc.description.abstractBu çalışma İstanbul’un gerçek değil; esasında güncellenmiş bir sinematik portresidir. Sinematik İstanbul’un yabancıları bağlamında, kent imgesini güncellemek için en stratejik, faydalı ve aynı zamanda en zor adım ekseni merkezlerden, turistik mekânlardan, alışıldık karakterlerden, malum değerlerden ve olağan olaylardan kenarlara, ikincil mekân ve karakterlere, minimal durumlara, müphem değerlere ve hâlihazırdaki değişimlere kaydırmaktır. Bu amaçla, detaylarına inmeksizin ama göndermelerine odaklanarak, birer sosyolojik tanıklık olan beş film analiz edilmiştir: Bir Tutam Baharat (Tassos Boulmetis, 2003), Köprüdekiler (Aslı Özge, 2009), Kaç Para Kaç (Reha Erdem, 1999), Uzak (Nuri Bilge Ceylan, 2002) ve 11’e 10 Kala (Pelin Esmer, 2009). Araştırmanın genel çerçevesini oluşturan bu filmler modern İstanbul’un toplumsal ve kentsel tarihi ve yabancıların değişen dokusunun en kritik kırılma noktalarıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofTürkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleOld Concepts, New Contents: The City, Cinema and the Strangeren_US
dc.title.alternativeEski Kavramlar, Yeni Muhtevalar: Kent, Sinema ve Yabancıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.description.wospublicationidWOS:000457222000007en_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.contributor.institutionauthorDemir, Sertaç
dc.identifier.doi10.17829/turcom.499523
dc.identifier.endpage133en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster