An Assessment of Training on Medical Waste Management Provided to Nursing Students
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
The current study was done in order to assessment of effectiveness of the training on medical waste management provided to nursing students who studied at Nursing Department of Health Sciences Faculty, Gümüşhane University. 309 students were included in the study. The students were applied with one group of pretest and posttest. A pretest of 20 questions about medical wastes was administered to the students 1-3 days before the training in order to explore their medical waste knowledge levels and to detect the effectiveness of the training. Instructors and lecturers provided the students with three hour training about identification and classification of hospital wastes, the term of medical wastes and hazardous waste, management and importance of medical wastes, separation disposal recycling of medical wastes, potential risks posed by medical wastes and dangerous wastes for healthcare workers and public health, points that nurses should consider about hospital waste management and measures to be taken by nurses in practice. At the end of the training, students received the posttest and were assessed out of 100. In a result, it was found that there was a significant difference between pretest scores and posttest scores (p<0.001)and students’ scores considerably were increased with training on medical wastes and their management(58.8±11.1-77.5±10.9). Besides, it was also identified that there was a significant difference between pretest scores and posttest scores in terms of academic grades and first year graders had the lowest pretest and posttest scores. Bu çalışma Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören Hemşirelik Bölümü öğrencilerine verilen tıbbi atık yönetimi eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma kapsamına 309 öğrenci alınmıştır. Öğrencilere tek gruplu ön test son test uygulaması yapıldı. Öğrencilerin tıbbi atıklar ile ilgili bilgi düzeylerini ölçmek ve eğitim sonrası eğitimin etkinliğini belirleyebilmek için sınıflara eğitimden 1-3 gün önce 20 soruluk tıbbi atıklar ile ilgili ön test uygulandı. Öğrencilere öğretim üyeleri ve öğretim elemanları tarafından hastane atıklarının tanımlanması ve sınıflandırılması, tıbbi atıklar ve tehlikeli atıklar kavramı, yönetimi, önemi, hastane atıklarının ayrıştırılması, bertarafı, geri dönüşümü, tıbbi atıkların ve tehlikeli atıkların çalışan ve halk sağlığı açısından oluşabileceği potansiyel riskleri, hemşirelerin hastane atık yönetimi konusunda dikkat etmesi gereken unsurlar ve uygulama sırasında almaları gereken tedbirler hakkında 3 saatlik eğitim verildi. Eğitim sonunda öğrencilere son test uygulandı. Öğrenciler 100 puan üzerinden değerlendirildi. Sonuçta verilen tıbbi atıklar ve yönetimi eğitimi sonucunda ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu (p<0,001), eğitimle birlikte öğrencilerin aldığı puanların önemli derecede arttığı bulunmuştur (58,8±11,1-77,5±10,9). Ayrıca bu çalışmada sınıf ile ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu en düşük ön test ve son test puanlarına 1. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu bulunmuştur.
Cilt
8Sayı
4Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE1EZ3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/5379