Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsoy, Tufan
dc.contributor.authorİzmir, Onur
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:06Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjd05Ea3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5360
dc.description.abstractTeknolojide yaşanan hızlı gelişmeler ürünlerin yaşam döngüsünü önemli ölçüde kısaltmıştır. Pazara girdiğinde ilgi toplayan son teknoloji ürünler kısa sürede demode olmaktadır. Çekirdek ürün faydası mobil ses iletimi olan mobil telefonlar, günümüzde sahip olduğu teknik nitelikler ve mobil uygulamalar ile sıradan bir iletişim cihazı olmanın çok ötesine geçmiştir. Bu teknolojik ve hızlı değişen pazar yapısının en önemli müşteri profilini de teknolojiye aşırı merakı ve düşkünlüğüyle genç tüketiciler oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil telefon ve mobil uygulamalara ilişkin tercihlerini belirleyerek, gençlerden oluşan pazar bölümünün genel yapısını ortaya koymaktır. Bunun için Türkiye'nin 40 farklı üniversitesinde, 11 farklı akademik birimde eğitimlerine devam eden öğrenciler ile elektronik anket uygulaması yapılmış, değerlendirmeye uygun bulunan 807 anket ile istatistiksel analizler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar mobil telefon ve uygulamalara yönelik anlamlı ilişkilere işaret etmektediren_US
dc.description.abstractThe life cycle of goods has been significantly shortened as a result of rapid technological developments. Latest technology products are regarded as obsolete just short after its release to market. However its core benefit is to provide mobile verbal communication and today’s mobil phones far beyond of this phenomenon with technical qualifications and mobile applications those have. One of the most important segment of this technological and rapid changing market structure comprised of young consumers who are highly curious and addicted to technology. The purpose of the study is to assess the university students’ preferences toward mobile phones and mobile applications and to determine the overall structure of related market. For this purpose, an electronic survey developed and conducted among students who continue their education in 11 different disciplines in 40 different university of Turkey and 807 surveys were found eligible for statistical analysis. The results of this study showed the existence of significant relations about mobile phone and mobile application related preferences of participantsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleTÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL TELEFON VE MOBİL UYGULAMA TERCİHLERİen_US
dc.title.alternativeMOBILE PHONE AND MOBILE APPLICATION PREFERENCES AMONG TURKISH UNIVERSITY STUDENTSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage308en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage329en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster