dc.contributor.author | Kulakaç, Nurşen | |
dc.contributor.author | Uzun, Sevda | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T20:05:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T20:05:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1308-092X | |
dc.identifier.issn | 2146-8893 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5336/nurses.2020-74781 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFek5USXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/5344 | |
dc.description.abstract | T Amaç: Sağlık çalışanlarının şizofreni hastalığına karşı damga?layıcı tutumları, hastaların yaşamlarını olumsuz etkileyebilir. Geleceğin sağlık profesyonelleri olan hemşirelik son sınıf öğrencilerinin şizofreni konusundaki tutumları oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı psi?kiyatri hemşireliği dersi alan hemşirelik son sınıf öğrencilerinin şizof?reniye yönelik tutumlarının (düşünce, duygu ve inançlarının) çizme-yazma tekniği ile belirlenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Çalış?mada nitel araştırma modeli kapsamında durum çalışması deseni kul?lanılmıştır. Çalışmaya psikiyatri hemşireliği dersi alan 67 hemşirelik son sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanmasında çizme-yazma tekniğinden yararlanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışma sonucunda öğrencilerin şizofreni kav?ramına ilişkin çizimlerinin analizinden 7 kategori, açıklamalarının ana?lizinden 8 kategoride bilişsel ifade (tanımlama, anlama, yorumlama) belirlenmiştir. Katılımcıların şizofreniye yönelik tutumlarının yoğun?laştığı kategorilerin şizofreninin özellikleri, şizofrenili hastanın algı?ları, şizofrenili hastaya bakış açısı kategorileri olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin şizofreninin özelliklerine yönelik düşünceleri kategorisi?nin, daha çok halüsinasyon, sanrı ve saldırganlık, şizofrenili hastanın al?gıları kategorisinin yalnızlık, mutsuzluk ve şizofreniye bakış açısı kategorisinin stigma ve toplumdan soyutlama (şizofreni hastasının ken?disini) alt kategorilerinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Sonuç: Araş?tırma sonucuna göre, tüm kategorilerde katılımcıların şizofreni kavramıyla ilgili farklı tutumlara (duygu, düşünce ve inanç) sahip ol?dukları görülmüştür. Öğrencilerin şizofreni hastalığını tanıdıkları ancak özellik ve tedavisine ilişkin yanlış bilgilere sahip oldukları belirlendi. Öğrencilerin büyük bir kısmının şizofreni hastalarına ilişkin damgala?yıcı tutum sergiledikleri, şizofreni hastalarını saldırgan buldukları ve şizofreni tanılı bireylerin topluma kazandırılması konusunda önemli oranda olumsuz düşünce, inanç ve duyguya sahip oldukları sonucuna varıldı. | en_US |
dc.description.abstract | Objective: Stigmatizing attitudes of healthcare profes?sionals towards schizophrenia can influence patients' lives negatively. The attitudes of nursing students, future healthcare professionals, on schizophrenia are very important. This study aimed to explore the atti?tudes (thoughts, feelings, and beliefs) of senior nursing students taking a psychiatric nursing course towards schizophrenia. Material and Methods: Case study design was used within the scope of the qualita?tive research model. 67 senior nursing students taking psychiatric nurs?ing course participated in the study. To collect the data, the drawing-writing-technique was employed. Content analysis was used to analyze the data, and the data were interpreted according to categories. Results: The categories in which the attitudes of the participants to?wards schizophrenia were expressed intensely were found as the char?acteristics of schizophrenia, the perceptions of schizophrenia patients, and the perspective towards schizophrenia patients. The subcategories were determined as hallucination, delusion, and aggression in the char?acteristics of schizophrenia, loneliness, unhappiness in the category of the perceptions of schizophrenia patients, and stigma, and social isola?tion (schizophrenia patient himself/herself) in the category of the per?spective towards schizophrenia patients. Conclusion: The study demonstrated that the participants had different attitudes (emotion, thought, and belief) about the concept of schizophrenia in all categories. They knew about schizophrenia but had the wrong information about its features and treatment. It was concluded that the majority of stu?dents had stigmatizing attitudes towards schizophrenia patients, found schizophrenic patients aggressive, and had considerable negative thoughts, beliefs, and emotions in reintroducing schizophrenia indi?viduals to society | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Psikiyatri Hemşireliği Dersi Alan Öğrencilerin Şizofreniye Yönelik Tutumlarının Çizme-Yazma Tekniği ile İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Exploration of the Attitudes of Students Taking Psychiatric Nursing Course Towards Schizophrenia by Drawing-Writing-Technique | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 596 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kulakaç, Nurşen | |
dc.identifier.doi | 10.5336/nurses.2020-74781 | |
dc.identifier.endpage | 606 | en_US |