SÛRELERİN DÖNEMİNE İLİŞKİN BİR ÖLÇÜT: ÂDEM(AS)-İBLİS KISSASI
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2013Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Surelerin Mekkî-Medenî oluşu ya nüzul dönemine dair rivayetlerle ya da surelerin dönemi için oluşturulan ölçütlerle bilinir. "Kıyâsî" diye isimlendirilen ölçütlerin/ikinci yolun bir kısmı surelerin dönemini belirleyici, diğer kısmı ise ilk bakışta sadece dönemi hatırlatıcı özelliğe sahiptir. Bu makalede 'Bakara Sûresi hariç, içinde Âdem(as)-İblis kıssasının bulunduğu sûreler Mekkî'dir', ölçütünde Âdem(as)-İblis kıssasının sûrelerin dönemi için belirleyici mi yoksa hatırlatıcı mı olduğu ele alınacaktır. Önce kıssanın konu ve ifade bakımından nüzul dönemine atıf yapıp yapmadığı araştırılacak, sonra da Taberî ve Râzî'nin kıssa ile kıssanın iç ve dış bağlamı arasında kurdukları bağa yer verilecektir. Çalışmada Âdem(as)İblis kıssasının içerdiği konu ve ifadeden çok, iç ve dış bağlamının surelerin dönemine atıfta bulunduğu görülecektir. Bu yüzden surelerin dönemini konu edinen Mekkî-Medenî ilmi'nin bu hususta özellikle iç ve dış bağlama yani siyaksibaka ve nüzul ortamına daha çok önem ve yer vermesi teklif edilecektir Suras of the Qur'an are divided into two periods. These are Meccan and Medinian. It is known in two ways. 1. Rumors 2. Criteria. One of the criteria is as follows: Adam-demon stories are at the Meccan sura. However, it is outside Baqara. In our study, we will discuss this criterion. Which words in stories or issues are related to the Medinan period? Do you have a sign in the parable? According to the commentators, what is the relevance of the parable and the Medinan period? In this respect, al-Tabari and al-Razi's explanation will be examined. Two commentators considering the following description will be proposed: When determining the period of suras, information during the period of revelation should be heeded