ETKİLEŞİMLİ TAHTADAÇOKLU--ORTAM NESNELERİYLEYAPILANÖĞRETİMİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ İÇERİKLE ÖĞRETİME YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Tekinarslan, ErkanTop, Ercan
Gürer, Melih Derya
Yıkmış, Ahmet
Ayyıldız, Mustafa
Karabulut, Alpaslan
Savaş, Ömer
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Son yıllarda bilgi toplumu olma yolunda yapılan yatırımlar ve etkileşimli (akıllı) tahta ve tablet bilgisayarlar gibi okullarda kullanılmaya başlayan yeni teknolojik araçlar dikkate alınarak, öğretmen eğitiminde etkileşimli tahta ve çoklu--ortam materyalleri ya da nesnelerinin kullanılması oldukça önem kazanmıştır. Bu durum bize gerek hizmet içi gerekse hizmet öncesi eğitim sırasında öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının etkileşimli tahta ve çoklu--ortam nesnelerinin kullanımları konularında gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları gerektiğini işaret etmektedir. Bu çalışmada Eğitim Fakültesinde etkileşimli tahta ve çoklu--ortam nesnelerinin kullanıldığı öğrenme ve öğretme ortamlarında eğitim gören öğretmen adaylarının (N=537) zenginleştirilmiş içerikle öğretime yönelik tutumlarındaki değişiklikler incelenmiştir. Özellikle, araştırmada ön--test ve son--test tekniği kullanılarak etkileşimli ortamda çoklu--ortam nesneleriyle öğretimin öğretmen adaylarının zenginleştirilmiş içerikle öğretime yönelik tutumlarına etkisinin olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, etkileşimli tahta ile çoklu ortam nesnelerinin kullanıldığı sınıflarda öğretimin öğrencilerin zenginleştirilmiş içerikle öğretime yönelik tutumlarına algılanan kullanışlılık, öğrenmeye katkı ve ilgi--motivasyon alt boyutlarında olumlu yönde bir etkiye sahiptir. Bunun yanı sıra, yarı--yapılandırılmış yazılı anket soruları kullanılarak elde edilen öğrenci (N=102) görüşlerine göre, etkileşimli tahtanın öne çıkan avantajları dikkat çekici olması, görsel--işitsel ve etkileşimli özellikleridir. Fakat, bazı öğretmenlerin ve öğrencilerin yeterli kullanım bilgi ve becerilerine sahip olmamaları etkili kullanım bakımından önemli dezavantajlar olarak ortaya çıkmıştır. The uses of interactive whiteboard and multi-­-media materials or learning objects has gained considerable importance in teacher education by considering the technological investments in the process of becoming information society and entrance of new technologies suc as interactive boards and tablet computers to the schools. This situation indicates us that teachers and teacher candidates should acquire the necessary knowledge and skills about uses of interactive whiteboard and multimedia objects during their in-­-service and pre-­-service trainings. This study investigated the changes in attitudes of teacher candidates (N=537) who were trained in the teaching and learning environments in Faculty of Education in which interactive board and multi-­-media objects were used. Spesifically, by using the pre-­-test and post-­-test technique, whether the teaching with multi-­-media objects in an interactive environment effect the attitudes of teacher candidates toward teaching with enriched content was tried to be identified in the study. According to the findings, teaching in the classrooms by using interactive whiteboards and multimedia objects has postive effect on the attitudes of teacher candidates toward teaching with enriched content on perceived usefulness, contributition to learning, and attention-­-motivation subscales. Moreover, according to the opinions of the participants (N=102) which were obtained by using written semi-­-structured survey questions, most important advantages of interactive whiteboards are getting attention of the students, audio-­-visual and inetractive characteristics. However, lack of sufficient knowledge and skills of some teachers and students in using interactive whiteboard appeared as most important disadvantage in the matter of effective use.
Cilt
5Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrM05URTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/5314