Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Emel
dc.contributor.authorBarut, Abdulkadir
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:52Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZM09EQTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5292
dc.description.abstractSanayi alanındaki gelişmeler sonucunda çevre kirliliğinin artması çevresel konuların daha fazla gündeme gelmesine neden olmuştur. Artık insanlar çevreye daha duyarlı hale gelmeye ve buna paralel olarak çevreye zarar vermeyen ürün ve hizmetlere yönelmeye başlamışlardır. Tüketicilerin çevreye olan bu eğilimlerinin bir sonucu olarak artık firmalar da tüketici istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek için çevreye zarar vermeyen ürün ve hizmet üretmeye önem vermekte ve bu sayede çevresel sorumluluğa sahip olduklarını gösterme amacı gütmektedirler. Bu doğrultu da bu çalışmanın amacı yeşil pazarlama karması elemanlarından yeşil ürün ve yeşil fiyatın ve çevresel kaygı ve çevresel bilginin tüketicilerin yeşil ürün satın alma davranışı üzerindeki etkilerini incelemektir. 500 tüketiciye uygulanan anketten elde edilen veriler Yapısal Eşitlik Modeli ile test edilmiştir. Analizler sonucunda çevresel kaygı, çevresel bilgi, yeşil ürün ve yeşil fiyatın yeşil satın alma davranışı üzerinde olumlu yönde bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractRising environmental pollution as a result of developments in the industrial area cause to become more current issue of environmental subjects. Now people began to be more environmentally conscious and focus on products and services that do not harm the environment. As a result of this tendency to the environment of the consumer, firms care to produce products and services that do not harm the environment for satisfy consumers' needs and demands. So they aim to show that they have environmental responsibility. In this direction, the purpose of this study is to examine the effects of environmental concern, environmental knowledge, green product and green price on green purchase behaviour. Data was gathered from 500 consumers are tested with Structural Equation Modelling. As a result of analysis it is found that environmental concern, environmental knowledge, green product and green price have significant effect on green purchase bahviouren_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleYEŞİL PAZARLAMA KARMASI, ÇEVRESEL KAYGI VE ÇEVRESEL BİLGİNİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİen_US
dc.title.alternativeEFFECTS OF GREEN MARKETING MIX, ENVIRONMENTAL CONCERN AND ENVIRONMENTAL KNOWLEDGE ON GREEN PURCHASE BEHAVIOURen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage158en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage170en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster