Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahinöz, Turgut
dc.contributor.authorŞahinöz, Saime
dc.contributor.authorKıvanç, Aydın
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:51Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFMU5ERXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5287
dc.description.abstractSağlık okuryazarlığı; kişilerin sağlığını koruyabilmek, geliştirebilmek ve bozulan sağlıklarını iyileştirebilmek için, sağlık hizmeti alabilme, sağlık bilgisi edinebilme, yorumlayabilme ve anlayabilme kapasitesidir. Bu çalışmanın amacı; üniversite son sınıf öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeyini belirlemektir. Araştırma tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinin sağlıkla ilgili olan bölümlerinin 4. sınıfında öğrenim gören 393 öğrenci oluşturmuştur. Evrenin tamamı örnekleme alınmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 344 öğrenciye Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32 ve Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Senaryo Ölçeği araştırmacı tarafından öğrencilerin sınıflarında gözlem altında uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde ki-kare testi, student’s t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma grubundaki öğrencilerin Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32 ortalaması 66,19±16,05 olarak tespit edilmiştir. Araştırma grubundaki öğrencilerin %28,5’inin yetersiz, %29,3’ünün sorunlu-sınırlı, %38,4’ünün yeterli ve %3,8’inin de mükemmel sağlık okuryazarlığı düzeyine sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma grubundaki öğrencilerin okudukları bölüme göre Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32 indeks değerlendirmeleri ve Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Senaryo Ölçeği ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p?0,05). Hemşirelik ve Beslenme ve Diyetetik bölümü öğrencilerinin diğer bölümlere göre sağlık okuryazarlığı düzeyi daha yüksek bulunmuş olup müfredatları incelendiğinde “sağlık okuryazarlığı” dersi aldıkları, Sağlık Yönetimi ve İş Sağlığı ve Güvenliği bölümü müfredatında ise bu dersin olmadığı anlaşılmıştır. Toplumun sağlık okuryazarlığı düzeyini artırabilmek için tüm bölümlere sağlık okuryazarlığı dersi konulmalıdır.en_US
dc.description.abstractHealth literacy; is to protect and improve the health of the people and to improve their health; interpreting and understanding health information and services. The aim of this study is to determine the level of health literacy of senior university students. The research is a descriptive study. The study's universe consisted of 393 students in the 4th grade of the health related departments of the Faculty of Health Sciences of Gümüşhane University. Sampling method has not been used. Turkey Health Literacy Scale-32 and Turkey Health Literacy Scenario Scale were applied to 344 students who accepted to participate in the survey in classes under observation by researchers. The obtained data were analyzed with the SPSS 16.0 statistical package program on the computer. Chi-square test, Student's t test and variance analysis were used for statistical analysis. The student’s Turkey Health Literacy Scale-32 average was determined as 66.19 ± 16.05 in the research group. Of the students in the study group, 28.5% have inadequate, 29.3% have problem-limited, 38.4% have adequate, and 3.8% have a perfect level of health literacy. When the Turkey Health Literacy Scale-32 index evaluation and Turkey Health Literacy Scenario Scale evaluation of the students in the study group was compared according to their department statistically significant difference was found (p?0.05). Nursing and Nutrition and Dietetics students were found to have a higher level of health literacy than the others and when their curriculum was examined, it has been found out that they had taken "health literacy course" and that this course did not exist in the curriculum of Health Management and Occupational Health and Safety departments. In order to increase the level of health literacy of the community healen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTıbbi İnformatiken_US
dc.subjectTemel Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleÜniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Comparative Study on Health Literacy Levels of University Senior Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage79en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster