Küçük Ölçekli Kayak Merkezlerinde Destinasyon Rekabetçiliği: Zigana Kış Turizmi Merkezi Örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Rekabetçilik, tüm destinasyonlar açısından en önemli konulardan biridir. Ancak literatür genel olarak büyük ölçekli destinasyonların rekabetçiliğine odaklanmaktadır. Kış turizmi literatüründe de durum farklı değildir. Bu noktadan hareketle, mevcut çalışma, küçük ölçekli bir destinasyon olan Zigana Kış Turizmi Merkezi’nin rekabetçiliğinin ortaya konulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Destinasyon paydaşlarıyla (n=9) yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilen nitel veriler, Ritchie ve Crouch’un destinasyon rekabetçiliği teorisi çerçevesinde incelenmiştir. Bulgular, Zigana’nın pek çok rekabetçilik boyutunda zayıflıkları olduğunu, özellikle “ana kaynaklar ve çekicilikler” kapsamındaki üstyapı konusunda rekabetçiliğinin çok düşük olduğunu göstermektedir. Bu çerçevede, destinasyonun pist çeşitliliği sunamaması ve bölgedeki tek konaklama tesisinin yapısal eksiklikleri dikkat çekmektedir. Destinasyonun rekabetçiliğinin zayıf olmasının temelinde ise tarihsel süreç içinde yapılan planlama ve yatırım hataları yatmaktadır. Bir kayak merkezi için gerekli coğrafi şartlara ve jeomorfolojik kaynaklara sahip olan bölgenin geleceğinin, mevcut pistin karşısındaki yamaca yeni pist yatırımı yapılmasına bağlı olduğu düşünülmektedir. Destinasyonun, günümüz kış turizmi pazarının beklentilerini karşılayabilmesi, mevcut haliyle çok olası görünmemektedir. İlgili öneriler çalışmada sunulmuştur. Competitiveness is one of the most important issues for all destinations. However, the literature generally focuses on the competitiveness of large-scale destinations. The situation is no different in the winter tourism literature. From this point of view, the current study was carried out to demonstrate the competitiveness of the Zigana Winter Tourism Center which is a small-scale destination. Qualitative data obtained through semi-structured interviews with destination stakeholders (n = 9) were analyzed within the framework of Ritchie and Crouch's theory of destination competitiveness. Findings show that Zigana has weaknesses in many competitiveness dimensions. Its competitiveness is very low especially in terms of superstructure which is a part of the dimension of “main sources and appeals”. In this context, the inability of the destination to offer runway variety and the structural shortcomings of the single hotel in the region draw attention. Planning and investment mistakes made in the historical process underlie the weakness of the destination's competitiveness. The future of the region, which has the necessary geographical conditions and geomorphological resources for a ski resort, is thought to depend on the new runway investment on the slope opposite the existing runway. It seems unlikely that the destination will meet the expectations of today's winter tourism market. Related suggestions are presented in the study.
Cilt
8Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.21325/jotags.2020.607https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZM056RTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/5276