Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, İbrahim
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:44Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1309-6672
dc.identifier.issn2618-6322
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29029/busbed.731882
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjM05UVXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5249
dc.description.abstractOtomotiv sektörü bir ülkedeki birçok sektörü etkileyen ve ekonomik anlamda ülkenin kalkınması konusunda lokomotif görevi gören sektörlerden biridir. Gerek yabancı markalı otomobillere olan ilginin artması gerek yerli alternatiflerinin azlığı gibi nedenlerden dolayı otomotiv sektöründe dışa bağımlılık artmış ve ülkelerin kendi yerli markalı otomobillerini üretmeleri büyük önem kazanmıştır. Bu anlayışla Türkiye’de 1960’lı yıllarda yerli markalı otomobil üretme konusunda girişimler yapılsa da seri üretime geçilememiş ve 2017 yılında Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu tarafından yerli ve milli otomobil olarak lanse edilen Türkiye’nin Otomobili ismi ile yerli markalı otomobilin prototipleri üretilerek, tanıtımı 27 Aralık 2019 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Bazı tüketiciler tanıtımı yapılan prototipleri fiziki olarak görebilirken bazıları ise medya kanalları aracılığı ile takip etmişlerdir. Dolayısı ile araştırmanın temel amacı tüketicilerin tanıtımı yapılan yerli markalı otomobile yönelik görüşlerini belirlemek ve bu kapsamda tüketici yenilikçiliği, tüketici etnosentrizmi ve menşei ülke imajı faktörlerinin yerli markalı otomobil satın alma niyeti üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçla hazırlanan çevrimiçi anket formu 11.01.2020 ve 04.02.2020 tarihleri aralığında 584 katılımcıya uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 ve AMOS 24 programları ile analiz edilmiş ve analiz sonucunda tüketici yenilikçiliği ve tüketici etnosentrizminin yerli markalı otomobil satın alma niyeti üzerinde olumlu etkilerinin olduğu, menşei ülke imajı faktörünün ise yerli markalı otomobil satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe automotive sector is one of the sectors that affects many sectors in a country and acts as a locomotive in the economic development of the country. Due to reasons such as increased interest in foreign branded cars and low domestic alternatives, foreign dependence in the automotive sector has increased and it has become very important for countries to produce their own domestic branded cars. In the 1960s in Turkey, attempts have been made in producing domestic branded car but mass production has not been started. In 2017 the local and national car touted as the prototype of Turkey's car was produced by Turkey's Automobile Enterprise Group and it is presented on December 27, 2019. Some consumers can see the presented prototypes physically, while others have followed them through media channels. Therefore, the main purpose of the research is to determine the opinions of the consumers towards the domestic branded cars that is presented and to determine whether consumer innovativeness, consumer ethnocentrism and country of origin image factors have an impact on the intention to purchase domestic branded cars. The online questionnaire prepared for this purpose was applied to 584 participants between 11.01.2020 and 04.02.2020. The data obtained were analyzed with SPSS 21 and AMOS 24 programs and as a result of the analysis, it was determined that consumer innovativeness and consumer ethnocentrism had positive effects on the intention to purchase domestic branded cars, while the country of origin image factor had no significant effect on the intention to purchase domestic branded cars.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleYERLİ MARKALI OTOMOBİL SATIN ALMA NİYETİNDE ETNOSENTRİZM, ÜLKE İMAJI VE YENİLİKÇİLİĞİN ETKİSİ: TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ (TOGG) BAĞLAMINDA BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeTHE EFFECT OF ETHNOCENTRISM, COUNTRY IMAGE AND INNOVATIVENESS ON THE INTENTION TO PURCHASE A DOMESTIC BRANDED CAR: A STUDY IN THE CONTEXT OF TURKEY'S CAR (TOGG)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage439en_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, İbrahim
dc.identifier.doi10.29029/busbed.731882
dc.identifier.endpage466en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster