Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorParlak, Bekir
dc.contributor.authorDoğan, Kadir Caner
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:39Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-3216
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRreE5qazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5218
dc.description.abstractOmbudsman, kısaca vatandaşların kamu yönetimleri karşısında şikâyetlerini alan ve bu şikâyetleri inceleyen bir kamu kurumudur. Ombudsman, dünyada öncelikle İsveç’te uygulanmaya başlamıştır ve günümüzde dünyanın tüm kıtalarında yüzlerce ülkede uygulanmaktadır. Bu şekilde ombudsmanın, dünyanın farklı siyasal ve yönetsel kültürlerinde uygulama alanı bulunsa da ombudsmanın kendi bünyesinde bulunan bir takım kendine özgü özellikleri, nitelikleri, yönleri ve işlevleri bulunmaktadır. Bu makale de ombudsmanın bu özeliklerine bağlı olarak seçilmiş ülke örneklerinden hareketle ombudsmanın sözü edilen yön ve niteliklerini daha belirgin kılma amacını gütmektedir.en_US
dc.description.abstractThe ombudsman, in short space of complaints in the face of public administration of citizens and and is a public institution to examine these complaints. The ombudsman, firstly in the world began to be implemented in Sweden and currently being implemented in hundreds of countries around the world on all continents. In this way, the ombudsman also possible to find applications in various political and administrative culture of the world’s, ombudsman has unique characteristics, qualities, aspects and functions. This article also ombudsman depending on the properties, moving from selected countries mentioned example is the direction and nature of the ombudsman seeks to make it more obvious purpose.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürk İdare Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.titleOMBUDSMAN KAVRAMI VE SEÇİLMİŞ ÜLKELERDE OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI: TEMEL YÖN, NİTELİK VE ÖZELLİKLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRMEen_US
dc.title.alternativeOMBUDSMAN CONCEPT AND OMBUDSMAN PRACTICES IN SELECTED COUNTRIES: AN EVALUATION ON BASIC ORIENTATION, QUALITY AND FEATURESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue480en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Kadir Caner
dc.identifier.endpage148en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster