Web tabanlı öğretim uygulamalarının okul kültürüne etkisinin teknoloji entegrasyonu çerçevesinde incelenmesi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2012Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Okullarımızda gerçekleştirilen teknoloji entegrasyonu uygulamalarının yansımalarının belirlenmesi, entegrasyon yolunda atılacak adımlara ışık tutması açısından önemlidir. Bu çalışmada bir lisede iki yarıyıl boyunca farklı derslerde 31 öğretmen tarafından kullanılan web tabanlı öğretim ortamlarının okul kültürüne etkisi ortaya konulmaktadır. Okul kültürü, öğretmen ve yöneticilerin düşünceleri, birbirleriyle iletişimleri ve okul için yeni olan bu uygulamanın okulda yayılımı çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmada özel durum metodolojisi kullanılmış, nitel ve nicel veriler birlikte değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel veriler, öğretmenler ile yapılan görüşmelerden ve okul yöneticileri ile yapılan mülakatlardan, nicel veriler ise okuldaki öğretmenlere uygulanan anketlerden elde edilmiştir. Ayrıca web tabanlı öğretim ortamından elde edilen kayıtlar da elde edilen diğer verilerin yorumlanmasında kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; öğretmen ve yöneticilerin düşüncelerinde ve birbirleriyle olan iletişimlerinde çalışma öncesine göre olumlu değişimler olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışma süresince, web tabanlı öğretim etkinliklerinin öğretmenler arasındaki yayılımı birkaç istisna olsa da genel olarak teknoloji yayılımı yaklaşımındaki aşamalar paralelinde gerçekleşmiştir. Sonuç olarak; çalışma ile yöneticilerde, öğretmenlerde ve okulda gözlenen değişimler ile okulda teknoloji kullanımı temelinde bir kültür oluşturmaya başladığından söz edilebilir. Bu doğrultuda çalışmada teknoloji entegrasyonuna yönelik okul kültürünün önemli unsurları olan yöneticiler, öğretmenler ve okulda yapılacak uygulamalar temelinde öneriler sunulmaktadır. Determining the reflections of technology integration applications that are to be performed in our schools is important to light the way of first steps of integration. In this research, the effect of a web-based instruction environment used by 31 different teachers in a high school to school culture is set forth. The school culture is analyzed within the frame of thoughts and relations of teachers and directors and the spread of these applications that are new for the school. Case study methodology has been applied in this study; the qualitative and quantitative data have been assessed together. The qualitative data of the study include the interviews with teachers, in-class observations, interviews with school directors; the quantitative data are obtained from the surveys applied on teachers. In addition to this, the records obtained from web-based instruction environment have been also used for interpreting other data. At the end of the study, positive changes have been detected over the thoughts and relations of teachers and directors. Moreover, during this research, even though there have been some exceptions, spread of web based instruction activities among teachers has taken place in parallel with the general technology diffusion theory. As a result, we may say that thanks to this research, a culture based on the changes on the teachers and directors and school, usage of technology has started to be formed. Within this direction, the directors, teachers who are the important elements of school culture for technology integration have made suggestions for the applications to be applied in school.