Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahraman, Yakup
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:34Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-3387
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRM05EQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5187
dc.description.abstractModern epistemolojinin ortaya çıkması ile birlikte bilinç ile dış dünya arasındaki ilişkinin daha sık sorgulandığını görmekteyiz. Bu paradigmaya dayalı bilme, anlama-yorumlama ve bunun aktarımı konusunda ortaya konulan fikirlerin ise biçimsellikle sınırlı kaldığını söyleyebiliriz. Bu biçimselliğe sistematik şekilde karşı çıkan felsefi hermenötik ontolojik bir yapı ve süreç önermektedir. Buna göre bireyin anlama deneyimi dil üzerinden başlamaktadır ve zamansal, mekânsal faktörleri bir arada bulundurmaktadır. Bizim bilme ve anlama etkinliğimiz tarihsellik barındırmaktadır ve bu tarihselliğin yönlendirdiği ufuk dil sayesinde bize kazandırılmaktadır. O halde tarihsellikten sıyrılmış bir anlama mümkün değildir. Bununla birlikte bu anlamayı yönlendirme gücü olandilin otantik bir yapısı bulunmaktadır. Bu çalışmada anlama ve dili matematiksel yapıya indirgeyerek nesnel, genel-geçer bilginin mümkün olduğunu göstermeye çalışan modern epistemolojinin aksine felsefi hermenötiğin anlama ve dili yaşamın içerisinde nasıl konumlandırdığı gösterilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractAlong with the appearance of modern epistemology, we see what the relation between consciousness and external world is questioned more frequently. Also we can say that recognition, comprehension, interpretation based on this paradigm and opinions about transferring all of these remain limited to formalism. FB Objecting to this formalism systematically, philosophical hermeneutics put forward an ontological structure and process. Accordingly, learning experience of an or the individual begins with language and it includes temporal and spatial factor together. Our recognition and comprehension involve historicism and we get this historical horizon by means of language. In that case, it is impossible to think a meaning free from historicism. Besides, language which has a power of leading this comprehension has an authentic structure as well. In this study, contrary to modern epistemology that tries to show possibility of objective and de facto knowledge by reducing language to mathematical structure, we have tried to indicate the philosophical hermeneutics, way of situating comprehension and language in life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmalarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleFELSEFİ HERMENÖTİK REFLEKSİYONUN TEMELİ OLARAK ANLAMA-DİL İLİŞKİSİen_US
dc.title.alternativeCOMPREHENSION AND LANGUAGE RELATION AS A BASIS OF PHILOSOPHICAL HERMENEUTICS REFLECTIONen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage735en_US
dc.contributor.institutionauthorKahraman, Yakup
dc.identifier.endpage749en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster