dc.contributor.author | Kahraman, Yakup | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T20:04:34Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T20:04:34Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1303-3387 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRM05EQXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/5187 | |
dc.description.abstract | Modern epistemolojinin ortaya çıkması ile birlikte bilinç ile dış dünya arasındaki ilişkinin daha sık sorgulandığını görmekteyiz. Bu paradigmaya dayalı bilme, anlama-yorumlama ve bunun aktarımı konusunda ortaya konulan fikirlerin ise biçimsellikle sınırlı kaldığını söyleyebiliriz. Bu biçimselliğe sistematik şekilde karşı çıkan felsefi hermenötik ontolojik bir yapı ve süreç önermektedir. Buna göre bireyin anlama deneyimi dil üzerinden başlamaktadır ve zamansal, mekânsal faktörleri bir arada bulundurmaktadır. Bizim bilme ve anlama etkinliğimiz tarihsellik barındırmaktadır ve bu tarihselliğin yönlendirdiği ufuk dil sayesinde bize kazandırılmaktadır. O halde tarihsellikten sıyrılmış bir anlama mümkün değildir. Bununla birlikte bu anlamayı yönlendirme gücü olandilin otantik bir yapısı bulunmaktadır. Bu çalışmada anlama ve dili matematiksel yapıya indirgeyerek nesnel, genel-geçer bilginin mümkün olduğunu göstermeye çalışan modern epistemolojinin aksine felsefi hermenötiğin anlama ve dili yaşamın içerisinde nasıl konumlandırdığı gösterilmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Along with the appearance of modern epistemology, we see what the relation between consciousness and external world is questioned more frequently. Also we can say that recognition, comprehension, interpretation based on this paradigm and opinions about transferring all of these remain limited to formalism. FB Objecting to this formalism systematically, philosophical hermeneutics put forward an ontological structure and process. Accordingly, learning experience of an or the individual begins with language and it includes temporal and spatial factor together. Our recognition and comprehension involve historicism and we get this historical horizon by means of language. In that case, it is impossible to think a meaning free from historicism. Besides, language which has a power of leading this comprehension has an authentic structure as well. In this study, contrary to modern epistemology that tries to show possibility of objective and de facto knowledge by reducing language to mathematical structure, we have tried to indicate the philosophical hermeneutics, way of situating comprehension and language in life. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.title | FELSEFİ HERMENÖTİK REFLEKSİYONUN TEMELİ OLARAK ANLAMA-DİL İLİŞKİSİ | en_US |
dc.title.alternative | COMPREHENSION AND LANGUAGE RELATION AS A BASIS OF PHILOSOPHICAL HERMENEUTICS REFLECTION | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 34 | en_US |
dc.identifier.startpage | 735 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kahraman, Yakup | |
dc.identifier.endpage | 749 | en_US |