dc.contributor.author | Karakurt, Birol | |
dc.contributor.author | Şentürk, Suat Hayri | |
dc.contributor.author | Öztürk, Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T20:04:30Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T20:04:30Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1309-7423 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME1URXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/5166 | |
dc.description.abstract | Mali saydamlık, mali yönetimin ve hesap verebilirliğin temel unsurlarından biridir. Mali saydamlığın derecesi, ülkenin mali kredibilitesi ve performansının önemli bir göstergesidir. Ayrıca, mali saydamlık; kamunun mali durumuna ilişkin potansiyel risklerin, politika değişikliklerinin fayda ve maliyetlerinin ve mevcut mali pozisyonunun doğru değerlendirilerek ekonomik kararlar alınmasını sağlar. Bu nedenle, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde mali saydamlığa bir yönelim vardır. Diğer taraftan IMF'de, üyelerini iyi yönetişim ve mali saydamlığı sağlama noktasında teşvik etmektedir. Şangay ülkeleri de mali saydamlığa ilgi duymaktadırlar. Fakat, onlar yeterince uluslararası kriterlere uyum sağlamamışlardır. Bu makale, Türkiye ve Şangay ülkelerinde mali saydamlığı değerlendirmektedir | en_US |
dc.description.abstract | Fiscal transparency is a critical element of fiscal management and accountability. The degree of fiscal transparency has been shown to be an important predictor of a country’s fiscal credibility and performance. Furthermore, fiscal transparency helps ensure that governments’ economic decisions are informed by a shared and accurate assessment of the current fiscal position, the costs and benefits of policy changes, and the potential risks to the fiscal outlook. For this reason, there is a global movement towards more fiscal transparency, in both developed and developing countries. On the other hand, the IMF encourages its members to promote good governance and to enhance fiscal transparency. This demand for fiscal transparency has also caught up with Shangai Countries. However, they are not adapt to the international criteria. This paper evaluates fiscal transparency in Turkey and Shanghai Countries | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.title | MALİ SAYDAMLIK AÇISINDAN TÜRKİYE VE ŞANGAY İŞBİRLİĞİ ÖRGÜTÜ ÜLKELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | en_US |
dc.title.alternative | AN EVALUATION OF FISCAL TRANSPARENCY PRACTICES BETWEEN TURKEY AND THE MEMBER STATE OF SHANGHAI COOPERATION ORGANIZATION | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 322 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | [Belirlenecek] | |
dc.identifier.endpage | 352 | en_US |