Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Küreselleşme ile birlikte ortaya çıkan yoğun rekabet ortamında, dinamik yapıları ve esnek karar alma mekanizmaları ile yeniliklere, değişen talep yapısına daha kolay uyum gösteren; daha düşük yatırım maliyetleri ile istihdam sağlayan ve ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilenen Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ), ülke ekonomilerinin, istikrarlı ve sürdürülebilir büyüme hedefinin gerçekleşmesinde temel unsur olarak görülmektedir. Bu yönü ile KOBİ'ler ülke ekonomilerinin en önemli yapı taşlarından biridir. KOBİ'lerin büyümesi rekabet üstünlüğü, sosyal hedeflerin gerçekleşmesi ve ülke ekonomilerine katma değer sağlanması açısından önemli bir süreç olmakla birlikte, bu büyüme aynı zamanda başarıları ve hayatta kalmaları ile ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı Erzurum, Erzincan ve Bayburt illerindeki KOBİ'leri büyümeye iten nedenleri ve büyüme amaçlarını belirlemek, bu amaçlarını gerçekleştirebilmek için bir stratejilerinin var olup olmadığını tespit etmek, büyüme stratejileri var ise hangi büyüme stratejilerini uyguladıklarını belirlemek, büyüme stratejilerinin önemini ortaya koymaktır In the highly competitive environment of globalization which emerged as a result of dynamic structures and innovations with flexible decision-making, showing easily adaptation to changing patterns of demand; the Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) which have lower investment and as a result are less affected by economic fluctuations are seen as a key element in country's sustainable economic development’s goals. Growth, competitive advantage, the achievement of social objectives, adding value to the national economy at the same time survival and being successful are main goals of SMEs. This study was conducted in Erzurum, Erzincan and Bayburt’s SMEs. The aims of this study are to declare the causes and growth objectives of SMEs, determine the existence or non-existence of a strategy to achieve this goals, demonstrate growth strategy if there is any and show the importance of growth strategy