Bireylerin kredi kartlarını değiştirme tutumları
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2009Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Kredi kartları kağıt paranın yerini almaya aday günümüzün popüler ödeme araçlarıdır. Türkiye’de 1990’lardan sonra yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bankalar da hızla gelişen kredi kartı pazarında söz sahibi olmak için sıkı bir rekabet içine girmişlerdir. Rekabet sonucu çok sayıda ve farklı faydalar sunan kredi kartları ortaya çıkmıştır. Bu araştırmanın amacı bireylerin mevcut kredi kartını değiştirme tercihi olasılıklarını belirleyen demografik değişkenleri ve etki faktörlerini gösteren bir model oluşturmaktır. Araştırma Trabzon, Ordu ve Giresun’da 581 kişi üzerinde uygulanmıştır. Yapılan binary lojistik regresyon analizi sonucunda cinsiyet, yaş, kredi kartının kullanabileceği yerlerin çokluğu, kredi kartının limitinin yüksek olması, internetten alışveriş imkanının iyi durumda olması ve kredi kartını sağlayan kurumun imajının tesirli olması değişkenlerinin, kredi kartını değiştirmeme isteği olasılığını değişik seviyelerde etkiledikleri tespit edilmiştir. Credit Cards which are applicant to replacing cash are today’s popular payment instruments. In Türkiye, It has been started to use broadly after 1990’s. Banks have entered into strict competition with each others to be powerful in the credit card market that is rapidly improving. In consequance of competition, different and lots of credit cards have been appeared. Aim of this research is to form a model that determine probability of customer preference about changing credit card. Research was done on 581 people that live in Trabzon, Ordu and Giresun. Consequence of binary logistic regression analysis that was done, some variables which affect the possibility of changing credit card, were found. These are gender, age, abundance of places that credit card could be used, high limit of credit card, to be a good position in possibility of truck in internet, firm that supply credit card, has possesion of effective image.