Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlemdağ, Selçuk
dc.contributor.authorGürocak, Zülfü
dc.contributor.authorOktay, Ceren Özkirişçi
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:24Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2528-9640
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZMU9EZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5119
dc.description.abstractKinematik analiz yöntemi, kaya şevlerinde düzlemsel, kama ve devrilme gibi yenilmeleri değerlendirmek için yaygın olarak kullanılan analiz yöntemlerinden birisidir. Bu yöntemde, olası yenilme tiplerini belirlemek için şev ve süreksizliklerin yönelimleri ile süreksizliklerin içsel sürtünme açıları kullanılır. Ancak, kinematik analizlerden elde edilen sonuçların güvenirliği optimum şev tasarımı için yeterli değildir. Bu nedenle, kinematik analiz sonuçlarının limit denge analizleri veya sayısal analizler ile kontrol edilmesi gereklidir. Bu çalışmada, Bağlarbaşı-Tekke (Gümüşhane) karayolundaki kaya şevlerinin duraylılığı kinematik ve limit denge analizleri ile incelenmiştir. Kinematik analiz sonuçları, (5), (6) ve (7) nolu kaya şevlerinde düzlemsel ve kama tipi duraysızlıkların ortaya çıkabileceğini göstermektedir. Düzlemsel ve kama türü için yapılan limit denge analizleri, (5) ve (6) nolu şevlerin duraysız iken (7) nolu şevin ise duraylı olduğunu göstermektediren_US
dc.description.abstractKinematic analysis method is one of the widely used methods to evaluate potential failures such as planar, wedge and toppling in rock slopes. In this method, orientations of slope and discontinuity with the friction angle of the discontinuities planes are used to analyze possible failure types. However, the reliability of the results obtained from kinematical analyses is not sufficient for optimum slope design. For this reason, it is necessary that the results of kinematical analyses should be controlled using limit equilibrium or numerical analyses. In this study, stability of rock slopes on the highway of Bağlarbaşı-Tekke (Gümüşhane) was investigated using kinematical and limit equilibrium analyses. The results of thekinematical analyses showed that there may be planar and wedge type instabilities for the rock slopes numbered 5, 6, and 7. The limit equilibrium analyses conducted for the types of plane and wedge show that the rock slopes numbered 5 and 6 are instable while number 7 is stableen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDoğal Afetler ve Çevre Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendislik, Jeolojien_US
dc.titleBağlarbaşı-Tekke (Gümüşhane) Karayolundaki Kaya Şevlerinin Kinematik ve Limit Denge Yöntemleri İle Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of the Rock Slopes by Kinematic and Limit Equilibrium Methods on the Bağlarbaşı-Tekke (Gümüşhane) Motorwayen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1 - 2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAlemdağ, Selçuk
dc.identifier.endpage10en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster