Orman amenajman planlarıyla kadastro bilgilerinin birlikte değerlendirilmesi: Ağva ve Beykoz Örneği
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Kentsel ve kırsal alanda arazi hukunun en önemli amaçlarından birisi arazilere ait mülkiyet ve sınırlarının doğru belirlenmesidir. Yerleşim alanlarına sınır teşkil eden ormanların kadastro haritalarının hazırlanmasındaki bazı problemler; genel arazi kadastrosu, orman kadastrosu ve orman amenajman ekipleri tarafından yapılan çalışmaların tutarsızlıklarından kaynaklanır. Bu çalışmada iki farklı özelliğe sahip (Ağva ve Beykoz) bölgede orman amenajman planlaması ve kadastral durumlar arasında oluşan çelişkileri belirlemek amaçlanmıştır. İstanbul İli Ağva ve Beykoz ilçelerinde gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda genel arazi kadastrosu, orman kadastrosu ve orman amenajman planı verileri karşılaştırılmıştır. Beykoz ve Ağva Orman İşletme Üniteleri, sosyal (nüfus, kent ve kırsal) ve arazi kullanımı yönünden farklı özelliklere sahip alanlardır. Arazi çalışmaları ve altlık haritalardan sağlanan verilerin analizleri Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) yazılımıyla sağlanmıştır. Ağva Orman İşletme Ünitesinde köylerden kente göç olmuştur. Bu nedenle 6831 Sayılı Orman Kanunu'nun 2B maddesine göre Ağva'daki köylere ait bazı parseller eylemli orman arazisi olarak ayrılmıştır. Beykoz'da sosyal özellikler sonucunda ormanların tahribi ise fazla olduğu görülmüştür. Çalışmada farklı kadastral verilerin eşzamanlı değerlendirilmesi ve CBS ortamında uygulanan konumsal analizlerle uyumsuzluklar giderilmiştir. Sonuç olarak, kadastral (mülkiyet) durumunun belirlenmesinde genel ve orman kadastro ekiplerinin birlikte çalışması, mülkiyete konu olan problemleri büyük ölçüde azaltmış ve orman amenajman planları için sağlam altlıklar oluşturmuştur. Determination of land ownership and boundaries is one of the most important purposes of the urban and rural land laws. There can be some boundary problems while preparing forestry area of any urban area when there is not consistency between the borders constructed by different state organizations like land cadastre, forest cadastre and forest management and planning teams. This study aims to illustrate these conflicts in forestry applications process of two different areas (Ağva and Beykoz) having different characteristics. The study was carried out in Ağva and Beykoz districts in the province of Istanbul and focused on the integration in the land and forest cadastral systems. The Beykoz and Ağva Forest Planning Units have different characteristics in terms of population (urban and rural) and social impacts. Analyses of the data obtained from the field studies which it was utilized for the investigation of the data obtained from various base maps, were carried out using GIS software. Many inhabitants of the villages in the Ağva Planning Unit had migrated from the district. Thus, in accordance with Boundary Law number of 6831 part of 2/B some parcels of villages in Ağva were determined to be acting forest and were reassigned as forest land. In Beykoz, however, areas of this nature were few and the destruction of the forests was great. The spatial analysis of the study made it possible to remove discrepancies occurring in the cadastral situation by preparing forest management plans. Consequently, if land cadastre and forest cadastre units carry out work in coordination to determine the cadastral situation, a basis for forest management plans can be established and cadastral problems greatly reduced.