Kalkınma Ajanslarının Kentlerin Turizm Ürünü Olarak Markalaşmasındaki Önemi: İstanbul Kalkınma Ajansı Örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Kentlerin ve turistik destinasyonların kalkınabilmeleri için projeler üretilmesi gerekmektedir. Kalkınma Ajansları da projelerin üstlenicilerinden birisidir. Çalışmada İstanbul Kalkınma Ajansı’nın (İSTKA) bulunduğu kentin; turizm potansiyelinin artırılmasına, sürdürülebilirliğine, markalaşma sürecine katkısı ve destinasyonların kalkınma ajansları için önemi irdelenmiştir. Ayrıca ajansların hedefleri ile ulaştıkları sonuçlar arasındaki uyum ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın amaçlarını gerçekleştirmek için İstanbul Kalkınma Ajansı örnek olay çalışması olarak seçilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Cevaplar yarı yapılandırılmış anket formu ile toplanmıştır. Betimsel analize tabi tutulan araştırmada, İSTKA’nın kentlerin turizm potansiyelinin artırılmasında, sürdürülebilir ve marka bir bölge olmasında önemli katkılarının olduğu görülmüştür. Özellikle bölgedeki diğer kuruluşlarla iş birliği yaparak, şehrin markalaşmasına önemli yenilikler getirdiği ve konuyla ilgili birçok projeyi desteklediği belirlenmiştir. Projects are needed to be produced in order to developing the cities and tourist destinations. One of the suppliers of these projects is development agencies. In this study, the city where the İstanbul development Agency is located, is examined for the enhancing the tourism potential, the sustainability of the contribution to the branding process and the importance for the development agencies of destinations. Also attempt to bring harmony between the results they achieve with the goals of the agency. İstanbul Development Agency has been selected as a case study to realize the objectives of the research. In this study, the Semi-structure interview technique, which is qualitative research method, is used. For this purpose, semi-structured survey form applied. In the descriptive analysis research, İstanbul Development Agency, contributes to increasing the tourism potential of the city, sustainable and branding the city. It is determined that, especially cooperating with the other companies, in the area, brings important innovations to branding the city and supporting lots of project, relating the subject.
Cilt
4Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.412https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFMU9Ua3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/5116