Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSeferoğlu, Ayşegül Güneş
dc.contributor.authorSeferoğlu, Mehmet Tevfik
dc.contributor.authorAkpınar, Muhammet Vefa
dc.contributor.authorÇelik, Muhammet
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:23Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-5881
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5505/pajes.2019.48154
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJMU56a3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5114
dc.description.abstractKazınmış asfalt kaplama (RAP) malzemeleri çevre kirliğini azaltması, enerji ve maliyet tasarrufu sağlaması nedeniyle doğal agregaya (DA) alternatif sayılabilecek bir malzemedir. Pek çok ülkede, yol üstyapı tabakalarında belirli oranlarda RAP malzemesi kullanımına müsaade edilmektedir. Fakat RAP malzemelerinin mekanik özellikleri malzemenin üstyapının hangi tabakasından elde edildiğine, kazındığı yolun hizmet ömrü ve yapım özelliklerine, yolda kullanılan malzemelerin (bitüm ve agrega) özelliklerine ve kazı makinesinin özelliklerine bağlıdır. Bu çalışmada, iki farklı karayolunun bozulmuş aşınma tabakalarından özel kazıma makinesiyle elde edilen RAP malzemeleri ($RAP_1$ ve $RAP_2$), DA ile farklı oranlarda (%0, %15, %30, %45, %60, %100) karıştırılmıştır. Elde edilen karışımlar üzerinde bitüm oranı, elek analizi, modifiye proktor ve Kaliforniya taşıma oranı (CBR) gibi laboratuar testleri yapılarak karışımların bazı karakteristik özellikleri, %100 DA karışım değerleri referans alınarak incelenmiştir. Sonuçlara göre DA malzemesine alternatif olarak plentmiks temel (PMT) tip-1 tabakasında kullanılabilir maksimum $RAP_1$ ve $RAP_2$ oranları ülkemiz Karayolu Teknik Şartnamesi (KTŞ) kriterleri doğrultusunda belirlenmiştir. Ayrıca RAP malzemelerinin kullanılması durumunda DA malzemesine olan ihtiyacın azalmasının sağlayacağı malzeme maliyetlerindeki kar oranları da kapsamlı bir maliyet analizi yapılarak belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractRecycled asphalt pavement (RAP) materials are an alternative to natural aggregate (NA) because they reduce environmental pollution and provide energy and cost savings. In many countries abroad, the usage of RAP materials in road pavement layers are permissible at certain rates. However, the mechanical properties of RAP materials are dependent on; the materials are derived from the in which pavement layer, the service life and construction characteristics of the road it is milled, the properties of the materials used (bitumen and aggregate) in the layer and the characteristics of the milling machine. In this study, two types of RAP materials ($RAP_1$ and $RAP_2$) obtained from the degraded wearing layers of two different roadway using milling machine were mixed with NA in different rates (0%, 15%, 30%, 45%, 60%, 100%). Some of the characteristics of the mixtures were examined with reference to 100% NA mixture values by performing laboratory tests such as bitumen ratio, sieve analysis, modified proctor and California bearing ratio (CBR) on the mixtures obtained. According to the results, maximum rates of $RAP_1$ and $RAP_2$ which can be used in plant?mix base type-1 layer as an alternative material to NA is determined according to Turkey Highway Technical Specification. In addition, in the case of using RAP materials, the profit rates of material costs to be reduced by the reduction of the need for NA material are also determined by cost analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleKazınmış asfalt kaplama (RAP) malzemelerinin filler oranının CBR performansına etkisi ve maliyet analizien_US
dc.title.alternativeEffect of filler percentage of recycled asphalt pavement (RAP) materials on CBR performance and cost analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.description.wospublicationidWOS:000590977400002en_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage1023en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.5505/pajes.2019.48154
dc.identifier.endpage1029en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster