Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Elif Çelenk
dc.contributor.authorÖzaydın, Mehmet Merve
dc.contributor.authorÖlmezoğlu, Necla İrem
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:19Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1302-2024
dc.identifier.issn2148-1792
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBMk9ETXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5077
dc.description.abstractİşbilimi anlamına gelen ergonomi ile ilgili çalışmalar her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bununla birlikte çağrı merkezi sektöründe, dünyada 11,5 milyon, Türkiye'de ise 30 binden fazla insan çalışmaktadır. Her geçen gün bu sayının daha da arttığı düşünülecek olursa, çalışanların iş ortamlarının ergonomik dizaynı iş verimliliği açısından oldukça önemlidir. Çalışanlar uzun süre aynı pozisyonda kaldıklarında, yaptıkları işe uygun masa, sandalye veya destek ekipmanları kullanmamaları durumunda, sırt ağrısı, boyun ya da omuz incinmesi, ayak ya da bacaklarda ağrı gibi kas ve iskelet sistemi hastalıkları, dolaşım sistemi bozuklukları gibi ciddi sağlık problemleriyle karşı karşıya kalabilirler. Bunun yanı sıra ortamdaki aydınlatma, gürültü, termal konfor gibi bazı fiziksel risk etmenleri de çalışanların verimliliği üzerinde son derece önemlidir. Bu bağlamda, bu çalışmada çalışma koşullarının ergonomik açıdan uygunluğu düşünülerek bir çağrı merkezinde çalışanların ergonomik problemlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada, çağrı merkezi çalışanlarına anket uygulanması yapılmış sonuçlar SPSS paket programı kullanılarak istatistiksel analiz yöntemleriyle değerlendirilip yorumlanmıştıren_US
dc.description.abstract"İşbilimi" meaning of ergonomics-related studies are gaining more importance with each passing day. However, the call center industry in the world, in Turkey, 11.5 million more than 30,000 people running. With each passing day, this number is increased even further if you think about the employees ' ergonomic design of the business environment is very important in terms of business efficiency. We're in the same position for a long time employees, the work carried out by the appropriate table, Chair, or in the case of strongly support equipment, back pain, neck or shoulder injury, such as pain in the legs or feet, muscle and skeletal system diseases, circulatory system disorders can also be confronted with serious health problems, In addition, ambient lighting, noise, and some physical risk factors such as thermal comfort of employees on productivity is extremely important. In this context, the aim of this study was to study the suitability of the conditions of ergonomic aspects in mind when in a call center is intended to investigate the problems of employees ' ergonomic. In the study, call center employees made the implementation of the survey results in the SPSS package program by using statistical analysis methods with interpreted and evaluateden_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERSen_US
dc.title.alternativeÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage82en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage106en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster