dc.contributor.author | Şahin, Meral | |
dc.contributor.author | Aslan, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T20:04:14Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T20:04:14Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE1EZzVPUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/5033 | |
dc.description.abstract | İlk yardım, akut bir hastalık veya yaralanma için sağlanan yardımcı davranışlar ve ilk bakım olarak tanımlanır. Yapılacak yeterli ve bilinçli ilk yardım ile yaşanan can kaybının %38’inin olay mahallinde önlenebileceği saptanmıştır. Halkın ilk yardım konusunda eğitilmesi ölüm ve yaralanma oranlarında önemli iyileştirmelere sebep olmaktadır. Halk eğitim merkezleri halkın eğitilmesinde önemli bir yere sahiptir ve ilk yardım eğitiminin halka ulaşması içinde önemlidir. Bu çalışmada, Giresun ili Merkez ilçesi Halk Eğitimi Merkezi’nde 2019 yılı mart ayı içerisinde verilen 18 saatlik ilk yardım eğitiminin etkinlik derecesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla kursiyerlere eğitim öncesi, eğitim sonrası ve eğitimden bir ay sonra olmak üzere üç ayrı test uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Parametrik varsayımların sağlanmamasından dolayı Nonparametrik istatistikler kullanılmıştır. Önceden ilk yardım eğitimi almış olma durumunun ilk yardım bilgi düzeyinde uzun süreli bir artış oluşturduğu söylenebilir. Test puanları incelendiğinde eğitim sonrası test puanının anlamlı düzeyde arttığı ve bir ay sonrasında da artmış olan bu değere yakın olduğu saptanmıştır. Halk Eğitim Merkezinde verilen ilk yardım eğitimi katılımcılarda uzun süreli bir bilgi değişikliği meydana getirmiştir. Tüm katılımcıların bilgi düzeylerinde artış meydana gelmiştir. Eğitim Merkezlerinde verilen ilk yardım eğitimlerinin yaygınlaştırılması gerektiği sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | First aid is defined as the initial care provided for an acute illness or injury and the first care. It was determined that 38% of deaths with conscious and adequate first aid could be prevented at the scene. Training of the public on first aid causes significant improvements in the mortality and injury rates. Public education centers have an important place in the education of the public and are important in reaching first aid education. In this study, it was aimed to determine the effectiveness level of the 18-hour first aid training given in March 2019 at the Center for Public Education of the province of Giresun. For this purpose, three separate tests were applied to the trainees; before, after and a month after the training. The data were analyzed by using SPSS 22 package statistical program. Non-parametric statistics were used due to the lack of parametric assumptions. It can be said that having previously received first aid training has a long-term increase in the level of first aid knowledge. When the test scores were examined, it was found that the post-training test score increased significantly. Similarly, the test result after one month was found to be close to this value. The first aid training given in the Public Education Center caused a long-term information change in the participants. The level of knowledge of all participants increased. First aid training given in Training Centers should be expanded. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Temel Sağlık Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Halk ve Çevre Sağlığı | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim, Özel | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.title | Bir Halk Eğitim Merkezinde Verilen İlk Yardım Kursunun Etkililiğinin Değerlendirmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the Effectiveness of First Aid Course in a Public Education Center | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 390 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Şahin, Meral | |
dc.identifier.endpage | 396 | en_US |