UÇAK ÇEVRİM SÜRESİNİN COVID-19 ÖNCESİ ve SONRASI SİMÜLASYON ANALİZİ
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Havaalanları hava tarafı ile kara tarafı arasında bağlantı sağlayan önemli alt yapılarından biridir. Havaalanlarında birçok havayolu işletmesi genellikle yer hizmetleri şirketleri vasıtasıyla yer operasyonunu gerçekleştirmektedir. Gerçekleştirdikleri bu operasyon bazen uçak çevrim süresi zamanı (turnaround time) içinde yapılmaktadır. Uçak çevrim süresi bir uçağın park pozisyonuna park ettikten sonra bir sonraki seferin yer operasyonu için gerekli olan minimum zamandır. Bu çalışmada bir havayolu şirketinin yer operasyonu arena simülasyon programı yardımıyla covid-19 öncesi ve covid-19 sonrası olarak ele alınmıştır. Araştırmanın sonucunda ilgili havayolu şirketi merkez üs (hub) olarak kullandığı havalimanında dar gövdeli bir uçak için belirdiği süreler baz alındığında hem covid-19 öncesi hem de covid-19 sonrası başarılı olduğu görülmektedir Airports are one of the important infrastructures that provide connection between the air side and the land side. Many airline companies carry out ground operations, usually by ground handling companies. This ground operation which airlines perform is sometimes carried out during the turnaround time. The turnaround time of the aircraft is the minimum time required for ground operation of the next flight after parking in an aircraft's parking position. In this study, the ground operation of an airline company was handled before covid-19 and after covid-19 with the help of the arena simulation program. As a result of the research, it is seen that the airline company was successful both before covid-19 and after covid-19 based on the time it took for a narrow-bodied aircraft at the airport it uses as a hub.
Volume
20Issue
80URI
https://doi.org/10.17755/esosder.774899https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRNE56Z3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/5007