SİBER ZORBALIK: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüzde bilgi iletişim teknolojilerinin yaygın kullanımı beraberinde birtakım yeni ve farklı sorunları da getirmektedir. Bu sorunlardan biri de sanal ortamlarda hakaret, aşağılanma, sosyal ortamlardan dışlanma, tehdit, teşhir ya da rahatsız edici davranışlar olarak ifade edilen siber zorbalıktır. Siber zorbalık davranışları mağdurlar üzerine önemli etkileri olan bir sorundur. Bu çalışmanın amacı da, siber zorbalığın yaygınlığı, siber zorbalığın uygulandığı araçlar, mağdurların siber zorbalığa karşı gösterdiği tepkiler ve siber zorbalığın mağdurlar üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini bir üniversitenin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören 610 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma, tanımlayıcı bir araştırma olup, verilerinin toplanmasında anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların %41,8’i son altı ay içinde en az bir kez siber zorbalığa maruz kalmıştır. Siber zorbalığın uygulandığı araçlarda ise, ilk üç sırada sırasıyla, e-posta, sosyal paylaşım siteleri ve mesajlar gelmektedir. Ayrıca siber zorbalığın mağdurlar üzerine etkileri incelendiğinde kızgınlık, kaygı, üzgün hissetme, uyku ve konsantrasyon problemleri gibi sorunlara yol açtığı görülmektedir. Elde edilen bu sonuçlar siber zorbalığın önüne geçilmesi için bazı önlemler alınması gerektiğini göstermektedir. Today, the widespread use of information and communication technologies brings with it new and different problems. One of these problems is cyberbullying, which is expressed as insult, humiliation, social exclusion, threat, exposure or disturbing behavior in virtual environments. Cyberbullying behavior is a problem that has significant effects on victims. The purpose of this study is to reveal the prevalence of cyberbullying, the means of cyberbullying, the reactions of victims to cyberbullying, and the effects of cyberbullying on victims. The sample of the study consists of 610 students studying at the Faculty of Economics and Administrative Sciences of a university. The study is a descriptive research and questionnaire technique was used to collect study data. According to the results obtained, 41.8% of the participants have been exposed to cyberbullying at least once in the six month. In the tools in which cyberbullying is applied, the first three ranks are e-mail, social networking sites and messages, respectively. In addition, when the effects of cyberbullying on victims are examined, it is seen that it causes problems such as anger, anxiety, feeling sad, sleep and concentration problems. These results show that some precautions should be taken to prevent cyberbullying.
Cilt
13Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.37093/ijsi.837694https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVM05EY3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/4978