Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Salih
dc.contributor.authorKaradirek, Gökhan
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:08Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnd05qazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4976
dc.description.abstractGünümüzde bankacılık işlemlerinin nerdeyse tamamı elektronik ortamlar sayesinde internet bankacılığı ile yapılabilmektedir. Bu yüzden internet bankacılığı hizmetlerinin müşteriler tarafından nasıl algılandığı önemli bir konudur. İnternet bankacılığının kullanılmasında elektronik hizmet kalitesinin nasıl algılandığını araştırdığımız bu çalışmada; yeterlilik, müşteri hizmetleri, yerine getirme, gizlilik/güvenlik, erişilebilirlik ve dizayn/tasarım elektronik hizmet kalitesi boyutları kullanılmıştır. Bu boyutların e-tatmin ve e-güven faktörleri üzerindeki etkisi araştırılmak istenmiştir. Aynı şekilde e-tatmin ve e-güven faktörlerinin de e-sadakat faktörü üzerindeki etkisi ölçülmek istenmiş, bunun için regresyon analizi yönteminden faydalanılmıştır. Ayrıca internet bankacılığı kullanıcılarına ait demografik özelliklerin e-sadakat üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığı araştırılmıştıren_US
dc.description.abstractPresently, nearly all of the banking transactions can be done through internet banking thanks to the electronic media. Therefore, how the internet banking services are perceived by the consumer is a significant matter. In this study, in which we have searched how the electronic service quality is perceived in using internet banking, efficiency, customer services, fulfillment, privacy/security, accessibility and design electronic service quality formats were used. The influence of these formats on e-satisfaction and e-trust factors was wished to search. In the same way, the influence of e-satisfaction and e-trust on e-loyalty factor was wished to evaluate; therefore, regression analysis method was benefitted. Furthermore, whether the demographic features belonging to internet banking users caused a meaningful dissimilarity was searcheden_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliğien_US
dc.titleELEKTRONİK HİZMET KALİTESİ ALGILAMALARI: BİREYSEL İNTERNET BANKACILIĞI KULLANICILARI ÜZERİNE BİR UYGULAMAen_US
dc.title.alternativePERCEPTIONS OF ELECTRONIC SERVICE QUALITY: AN APPLICATION ON USERS INDIVIDUAL INTERNET BANKINGen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage303en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage329en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster