Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeniz, Arzu
dc.contributor.authorÖnder, Leyla Gödekmerdan
dc.contributor.authorYüce, Alpaslan
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:08Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-1279
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNd09URTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4969
dc.description.abstractGünümüz pazarlarında rekabetin hızla artmasının bir sonucu olarak ürün sayısının artması, ürün özelliklerinin birbirine benzemesi, her gün yeni markalar ortaya çıkması nedeniyle tüketiciler artık ürün/marka konusunda daha bilinçli davranmaya başlamıştır. Bu tercihleri yönlendirmek için pazarlamacılar birçok faktörü bir arada değerlendirmeli ve tüketicileri tanımaya çalışmalıdır. Yaşam tarzı pazarlamacıların bu amaçla kullandığı ve tüketicilerin marka tercihini etkileyen önemli faktörlerden biridir. Bu çalışmada Erzurum’da yaşayan ve global marka tercih eden tüketicilerin yaşam tarzlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda global marka tercih eden tüketicilerin yaşam tarzları deneyimciler, gayret edenler, üretenler, başarılı-düşünürler ve inananlar şeklinde belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn today’s markets, as a result of rapidly increased competition, owing to increasing number of product, resembling the product’s features each other, daily emerging new brands, consumers act more conscious in preference of brand/product. In order to direct these preferences, marketers must consider many factors together and try to identify consumers lifestyle. Lifestyle is one of the variables that marketers use for this aim and the important factors effecting consumer’s brand choice. Here with in this study, it is aimed to determine lifestyles of consumers who choice global brands in Erzurum. As a result of the research, lifestyles of consumers who choice global brands were determined as experiencers, strivers, markers, achiever-thinkers and believers.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofCumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleA study on determining the lifestyles of consumers who buy global branded productsen_US
dc.title.alternativeKüresel markalı ürünleri satın alan tüketicilerin yaşam tarzlarını belirlemeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage90en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster