Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüllüpunar, Hasan
dc.date.accessioned2021-11-09T19:56:39Z
dc.date.available2021-11-09T19:56:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVMk56TTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4877
dc.description.abstractDoğumdan ölüme kadar devam eden bir süreç olarak tanımlanabilecek sosyalleşme olgusu, her ne kadar hayatın her aşamasında önemli değişimlere neden olsa da, yapılan araştırmalar çocukluk döneminin erişkin kişiliğin oluşmasında önemli bir etken olarak ortaya çıktığını göstermektedir. Aile, okul, arkadaş çevresi, kurumsal ve kurumsal olmayan iletişim ortam ve imkanları gibi sosyalleşme olgusunun önemli bir parçası da, çocukluk döneminde oynanan oyunlardır. Bu oyunlarda sahip olunan konum, üstlenilen görev ve sorumluluklar kişilik oluşumunu etkileyen faktörler arasında sayılabilir. Bu çalışma, çocukluk döneminde oynanan oyunlardaki karakterlerin erişkinlik dönemi siyasal tutum ve davranışlar üzerindeki etkisini ele almaktadır. Bu amaçla, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma yapıldı. Çalışmada çocukluk dönemindeki oyun karakterleri açısından dört faktör tanımlanmıştır. Bu faktörler, "grup oyunlarından hoşlanan karakter", uyumlu ve hoşgörülü karakter", "pasif karakter", ve "çatışmacı karakter" olarak isimlendirilmiştir. Oyun karakterlerinin tanımlanması sonrasında bu karakterlerin siyasal tutum ve davranışlarla ilgili analizlerinde ortaya çıkan en önemli sonuçlardan birinin çocuklukta çatışmacı oyun karakterine sahip olan bireylerin yetişkinlik dönemlerinde daha fazla politik olduklarıdır. Dolayısıyla araştırmada çocukluk dönemi oyunlarındaki çatışmacı kişiliğin siyasete olan ilgiyi, siyasete aktif olarak katılma isteğini, bireyin kendisini lider vasıflı olarak tanımlamasını ve bireyin daha radikal siyasal görüşlere eğilimini artırdığı görülmüştür. Buna karşın pasif kişiliğin ters yönde bir etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştıren_US
dc.description.abstractAlthough socialization which can be defined as a process continuing from birth to death causes to important alterations in every stage of life, researches reveal that childhood become a substantial factor in the context of formation of adult personality. Childhood games are an important part of socialization process like family, school, entourage, corporate and non-corporate communication environments. In these games, positions, rules and responsibilities can be stated as some of the factors effecting formation of personality. This study deals with the impacts of the characters in the games played in childhood on the political attitudes and behaviours in adulthood. In accordance with this purpose, a survey is conducted in Gumushane University Faculty of Communication. In this study, four factors are determined in the context of game characters in childhood. These factors are “the character who likes the group games”, “compatible and tolerant character”, and “passive character”, and “confrontational character”. One of the most important conclusions revealed in analysis realized between these factors and political attitudes /behaviours is that individuals having the “confrontational character” in childhood games are more likely political than the others in their adulthood. Accordingly, this study reveals that “confrontational character” in childhood games increases the attention to politics, desires to participate in politics, and oneself defining of individual as leader, and tendency to radical ideologies. None the less, it is concluded that passive character has a reverse effecten_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleÇOCUKLARIN OYUNLARDA GÖSTERDİKLERİ KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA ERİŞKİNLİK DÖNEMİ SİYASAL KİŞİLİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeA STUDY ON CHILDREN’S POLITICAL PERSONALITY IN THEIR ADULTHOOD IN THE CONTEXT OF CHARACTERS WHICH THEY HAVE IN THE GAMESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage477en_US
dc.contributor.institutionauthorGüllüpunar, Hasan
dc.identifier.endpage492en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster