dc.contributor.author | Akkan, Yaşar | |
dc.contributor.author | Öztürk, Mesut | |
dc.contributor.author | Akkan, Pınar | |
dc.contributor.author | Demir, Betül Küçük | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T19:56:04Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T19:56:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2148-7510 | |
dc.identifier.issn | 2148-7758 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17556/erziefd.431583 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeE1UYzBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/4727 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerin matematiksel içerik edinme yetkinlikleri ile ilgili görüşlerini ve inançlarını (farklı tipteki problemler ve çözümleri bağlamında) belirlemektir. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden betimsel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini otuz iki ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aşamasında, Likert ve problem tipi sorulardan oluşan literatür destekli anketlerden ve araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu anket sorularından yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik ve analiz yöntemleri kullanılmıştır. Öğretmenler, öğrenciler için cebir problemlerinin aritmetik problemlere göre, sözel problemlerin ise sembolik problemlere göre daha zor olduğunu, problemdeki bilinmeyen niceliğin pozisyonunun zorluk düzeylerini etkilediğini ve öğrencilerin birden çok strateji kullanabileceklerini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin çoğu, hikâye problemlerinin yeni anlamlar çıkarmada sembolik problemlere göre daha uygun olduğunu ve sembol öncelikli eğilimi ile “cebir en iyidir” görüşünü benimsemektedirler. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the opinions and beliefs of secondary school mathematics teachers about the students' competencies to acquire mathematical content in the context of different types of problems and solutions. The study was conducted according to the descriptive research model from the quantitative research design. The sample of the research consists of 32 middle school mathematics teachers. In the data collection phase, literature supported questionnaires consisting of Likert and problem type questions and open-ended questionnaires developed by the researcher were used. Descriptive statistics and analysis methods were used in analysing the data. Teachers have stated that for students, algebraic problems are more difficult than arithmetic problems and verbal problems are more difficult than symbolic ones, the unknown quantities in the problem affect the level of difficulty of the problem and there are more strategies students can use. In addition, most teachers adopt the idea that story problems are more appropriate than symbolic problems in terms of new meanings, and that "algebra is the best" with symbol precedence view. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları | en_US |
dc.title.alternative | Opinions and Beliefs of Middle School Mathematics Teachers about Arithmetic and Algebra Problems | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 156 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | [Belirlenecek] | |
dc.identifier.doi | 10.17556/erziefd.431583 | |
dc.identifier.endpage | 176 | en_US |