Gümüşhane İli İçin Bisiklet Ulaşımı Planlaması
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın amacı, bisikletin bir ulaşım aracı olarak kullanılabilmesi için Gümüşhane kent merkezinde 10.500 metrelik bir bisiklet yolu tasarlamaktır. Kentin özellikleri ve mevcut ulaşım ağ yapısı göz önünde bulundurularak bir güzergâh belirlenmiştir. Seçilen güzergâh boyunca; bisiklet yollarının tasarımı yapılarak uygulama projeleri ve yaklaşık maliyetleri hazırlanmıştır. Ayrıca, şehir merkezi ve üniversite kampüsünü kapsayan yüz yüze bir anket çalışması yapılmıştır. Anket kapsamında, halkın bisiklet kullanma alışkanlığı, bisiklet sürmenin yararları hakkındaki görüşleri ve önündeki engeller öğrenilmeye çalışılmıştır. Anket sonuçlarının Ki-Kare ve Phi-Cramer V testleri ile değerlendirilmesi sonucunda, katılımcıların cinsiyeti ile bisiklet kullanımı, eğitim düzeyi ile bisiklet kullanımı ve bisikleti tanımlaması arasında önemli ilişkiler bulunmuştur. Tasarlanan bisiklet yolu inşaat imalatlarının maliyeti 2.740.900 Türk Lirası (TL) olup tek şeritli bir karayolu maliyeti ile kıyaslandığında yaklaşık üç kat daha az bulunmuştur. Sonuç olarak, bisiklet kullanımının sağlıklı, güvenli, ekonomik, çevre dostu ve kolay erişilebilir olduğu ortaya çıkmıştır. Bu özelliklerinden dolayı bisiklet kullanımının sürdürülebilir ulaşım için kentsel ulaşım sorunlarına en önemli çözümlerden biri olduğu görülmüştür. The aim of this study is to design a 10.500 meter bicycle path for the use of a bicycle as a means of transportation in Gümüşhane city center. A bicycle route has been identified considering the characteristics of the city and its current transportation network. The design of bicycle paths and the cost of application projects were prepared throughout the selected route. Also, a face-to-face survey was conducted covering the city center and the university campus. It has been tried to learn the opinion about the cycling habit of public, benefits of cycling and the obstacles to cycling in the city within the scope of the survey. According to Chi-square and Phi-Cramer's V tests the results of the survey, significant relationships were found between the gender of participants and cycling, the education level of participants and cycling, and the definition of cycling. The cost of designed bicycle path construction is 2.740.900 Turkish Liras (TL) and was found about three times less than the cost of a single lane highway. As a result, it was found that cycling is healthy, safe, economical, environmentally friendly and easily reachable. These characteristics of cycling show that cycling for sustainable transport is one of the most important solutions to urban transportation problems.
Cilt
12Sayı
3Bağlantı
https://doi.org/10.18185/erzifbed.477598https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMU5qUXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/4708