Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKangal, Ayça Demira
dc.contributor.authorYalçın, Bilal
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:58Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFek9ESTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4695
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı tüketici davranışları konusunda yabancı literatürde sıklıkla kullanılmasına rağmen yerli literatür sınırlı sayıda var olan basamaklama yöntemine dair bir uygulama gerçekleştirmek ve yerli literatüre katı sağlamaktır. Çalışmada basamaklama yönteminin ortaya çıkaracağı, genç tüketicilerin içecek tercihleri altında yatan, neden - sonuç zincirlerinin belirlenmesi ve hiyerarşik değer haritasının çizilmesi hedeflenmektedir. İçecek tüketimiyle ilgili bilimsel değerler ve ilişkili değişkenler, genç tüketicilerin içeceklere ilişkin tüketim alışkanlıkları ve atfettikleri değerler irdelenmiştir. Çalışmada sırasıyla içecek tüketimi, içecek tüketimiyle ilişkili değişkenler, basamaklama yöntemi ve yapılan uygulama ele alınmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular mevcut literatür ile örtüşmektedir. Çalışma sonucunda mutluluk, gruba ait olma, rahatlama ve başarı değerleri elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to present an application of laddering technique which is commonly used in consumer behavior studies although rarely used in Turkish literature. With this aim determining the means - end chain of young consumers soft drink consumption and creating the hierarchical value map for them will be issued. Scientific values regarding soft drink consumption and related variables, young consumers soft drink consumption habits and, young consumers given value to soft drink consumption will be disscussed. Soft drink consumption, related variables about soft drink consumption, laddering technique, , and this application will be discussed. Findings of this study is matched with the relevant literature. As a result of this study happiness, to be able to belong to a group, achievement, relaxiation is seen among young consumersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleGenç Tüketicilerin İçecek Tercihlerinin Basamaklama Yöntemi ile Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining Beverage Preferences of Young Consumers with Laddering Techniqueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage160en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster