Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahraman, Yakup
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:53Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1301-0875
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjd016QTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4671
dc.description.abstractBu çalışmamızda anlamanın nasıl gerçekleştiği ve temel özelliklerinin neler olduğu sorgulanmaktadır. Bu sorgulamanın nedeni ise anlamanın zihinsel, mantıksal, kurgusal temellerin dışında ontolojik bir süreç olarak kavranılması gerektiğini düşünmemizdir. Felsefe tarihindeki bazı filozofların anlamayı sadece özneye indirgeyerek açıklamaya çalışmalarının ötesinde özne-nesne ontolojisini aşan yapısı ele alınmakta, anlamanın kendisinin ortaya çıkış koşulları, niteliği bu varsayımdan hareketle temellendirilmektedir. Burada ortaya çıkmaktadır ki anlama sadece öznenin bir yeteneğine indirgenemeyecek kadar karşılıklı etkileşim sayesinde gerçekleşen, zamansal, mekânsal yönleri bulunan bir süreçtir. Anlamayı bu yönlerini dikkate alarak irdeleyen Heidegger ve Gadamer’in, özellikle anlamanın yapısını oluşturan ön anlamalara ait vurguları, anlamanın tarihsel yapısını göz ardı etmemeleri kanaatimizce bize verimli bir felsefi zemin sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, how the” understanding” occurred and what is the basic features of it are questioned. The main reason for this query is that we think of that understanding event must be understood as an ontological process beyond mental, logical, and fictional basis. Except some work of philosophers, in the history of philosophy, who tried to explain the “understanding” by just reducing it to a subject, in this study, starting from this assumption subject-object structure of it are dealt with in excess of its ontology and the emerging conditions of understan- ding itself and its nature are to be based. Thus, here it arises that understanding is an event occurring through interactions which can not be reduced only to an ability of subject and having the temporal, spatial aspects. In our opinion, the highlights of Heidegger ve Gadamer, who examined the understanding by taking these aspects of it into account, particularly toward pre-understandings that forms the structure of understanding and their not ignoring its historical structure, provide us an efficient philosophical ground.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofFelsefe Dünyasıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleVaroluşumuzun temel tavrı olarak anlamaen_US
dc.title.alternativeUnderstanding as basic stance of our existenceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentFakülteler, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.startpage168en_US
dc.contributor.institutionauthorKahraman, Yakup
dc.identifier.endpage182en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster