Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan, Erdem
dc.contributor.authorYıldız, Salih
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:53Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.issn1307-9859
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjNE5Ea3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4669
dc.description.abstractBu çalışmada; müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin satın alma davranışlarına etkilerinin yanında tüketicilerin demografik özelliklerinin de satın alma davranışları üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığının belirlenmiştir. Araştırma verileri, Trabzon il merkezinde 450 kişiye yüz yüze anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma verileri Cronbach Alfa Katsayısı yöntemi, Faktör Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Bağımsız Örneklem t Testi ve Çoklu Regresyon Analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin tüketici satın alma davranışlarını etkilediği ve tüketici demografik özelliklerinden sadece meslek gruplarının satın alma davranışlarında anlamlı bir farklılığa neden olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effects of customer loyalty and word-of-mouth communication on purchasing behavior have been examined. This study also aimed to understand whether demographic differences cause any significant difference on purchasing behavior of the customers. The data used in this study have been collected at Trabzon downtown by using face-to-face survey with 450 people. In order to ensure the validity and the reliability of the data, Cronbach Alpha Coefficient has been utilized. Analysis of the data was made using Factor Analysis, One-Way Analysis of Variance, t-Test and Multiple Regression. The results indicated that customer loyalty and word-of-mouth communication affect purchasing behavior. In terms of the demographic groups, the results revealed significant difference only in occupation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMÜŞTERİ SADAKATİ İLE AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİMİN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: ELEKTRONİK EŞYA SEK- TÖRÜNDE BİR UYGULAMAen_US
dc.title.alternativeWORD OF MOUTH COMMUNICATION AND CUSTOMER LOYALTY EFFECT OF CONSUMER BUYING BEHAVIOR: AN APPLICATION OF ELECTRONIC GOODS SECTORen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage380en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster