Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyüz, Ahmet Mutlu
dc.contributor.authorBerberoğlu, Murat
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:37Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNU1UQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4577
dc.description.abstractBu çalışmada işletmelerin reklam giderleri ve piyasa değerleri arasındaki ilişki ve bu ilişkiye araştırma ve geliştirme (AR-Ge) giderlerinin moderatör etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma Borsa İstanbul'da 2007, 2008, 2009, 2010 ve 2011 yıllarına ait konsolide finansal tablolarını ve dipnotlarını yayınlayan işletmelerden hem reklam, hem de Ar-Ge ile ilgili kalemlerde harcama yaptığı tespit edilen 46 işletme üzerine yapılmıştır. Araştırmada panel veri analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre hem reklam hem de Ar-Ge giderlerinin şirket piyasa değerleri üzerine etkisi pozitif yöndedir. Ancak Ar-Ge giderlerinin reklam giderleri ile piyasa değeri arasındaki ilişkiye moderatör etkisi negatif yöndedir. Yüksek Ar-Ge giderine sahip işletmelerin, düşük olanlara kıyasla piyasa değerlerini arttırma çabalarında daha fazla reklam harcaması yapmaları gerektiği sonucuna ulaşılmaktadıren_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to be measured the relationship between the advertisement expenses and the market value of companies, and also the moderator effect of research and development (R & D) expenses on this relationship. The sample of the study is formed by the data which is taken from the published footnotes of consolidated financial statements related to both advertising and R & D expenses in the years 2007, 2008, 2009, 2010 and 2011 of 46 companies located in the Istanbul Stock Exchange. Panel data analysis method is used in this study. As a result of this analysis, the effect of both advertising and R & D expenses on companies’ market value is positive. However, moderated effect of the R & D expenses on the relationship between advertising expenses and market value is negative. From the findings, companies which have made high R & D expenses should do more advertising spending in their efforts to increase their market value compared with the ones which have made lowen_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleTHE MODERATOR EFFECT OF R&D EXPENSES ON THE RELATIONSHIP BETWEEN COMPANIES ADVERTISING EXPENSES AND MARKET VALUESen_US
dc.title.alternativeİŞLETMELERİN REKLAM GİDERLERİ VE PİYASA DEĞERLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE, AR-GE GİDERLERİNİN MODERATÖR ETKİSİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage249en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage263en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster