dc.contributor.author | Damlıbağ, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T19:55:31Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T19:55:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1303-3123 | |
dc.identifier.issn | 2458-7982 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.26650/oba.702325 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVd05ETTVPUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/4541 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Osmanlı döneminde elektrik işlerinde eğitim almak üzere, yurtdışına giden Osmanlı öğrencilerini araştırmak üzere kaleme alınmıştır. Osmanlı Devleti, yerel teknik eğitimdeki yetersizlikler sebebiyle, yurtdışına elektrik eğitimi için gidenleri destekleyen bir tutum sergilemiştir. Bu çalışmada yabancı ülkelerde elektrik eğitimi görmek isteyen, 56 Osmanlı vatandaşı tespit edilmiştir. II. Abdülhamid (1876-1909) zamanında sınırlı sayıda öğrenci, Fransa ve Almanya’ya gönderilmiştir. II. Meşrutiyetin ilanı (1908) sonrası, yurtdışında eğitim alan öğrenci sayısı artmıştır. Eğitim için tercih edilen ülkelerin listesi de genişlemiş olup, İngiltere, Macaristan, İsviçre, İtalya, Belçika ve ABD de bu ülkelerin arasına katılmıştır. Yurtdışında eğitime gidenlerin bazıları üniversitelerde teorik öğrenim görürken, bazıları da fabrika ve tersane gibi pratik eğitim alacakları yerleri tercih etmişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | This paper evaluates the Ottoman students who received electricity training in foreign countries during the Ottoman period. Because of the inadequacies of local technical education, the Ottoman Empire decided to support people who wished to receive electricity training abroad. This study found 56 Ottoman citizens who requested to receive electrical education in foreign countries. A limited number of students were sent to France and Germany during the reign of Abdülhamid II (1876-1909). Following the proclamation of the Second Constitution in 1908, the number of students studying abroad increased. The list of countries chosen for study also widened; eventually including England, Hungary, Switzerland, Italy, Belgium, and the USA. While most Ottoman students undertook theoretical studies at universities, a number of them preferred to receive practical training in factories and shipyards. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Osmanlı Bilimi Araştırmaları | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Yurtdışında Elektrik Eğitimi Alan Osmanlılar | en_US |
dc.title.alternative | Ottomans Receiving Electricity Training Abroad | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 67 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Damlıbağ, Fatih | |
dc.identifier.doi | 10.26650/oba.702325 | |
dc.identifier.endpage | 99 | en_US |