dc.contributor.author | Uludağ, Elanur | |
dc.contributor.author | Deveci, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T19:55:31Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T19:55:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnMU5qTTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/4539 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, kültürlerarası farklılıkları yönetmede kullanılan stratejilerden biri olan kültürel zekâ kavramını tanıtmak ve hemşire adaylarının kültürel zekâ seviyelerini deşerlendirmek amacı ile yapıldı. Tanımlayıcı tipte yapılan araştırma şubat-Mart 2017 tarihleri arasında şerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, şümüşhane Üniversitesi Saşlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öşrencileri (n=350) oluşturdu ve çalışma anketini doldurmayı kabul eden öşrenciler (n=274) ile çalışma yürütüldü. Veriler, çalışmacılar tarafından oluşturulan sosyo-demoşrafik özellikler ve kültürel zeka sorularının bulunduşu anket formu aracılışı ile toplandı. Verilerin analizi SPSS 23.0 paket proşramında önemlilik seviyesi p<0,05 dikkate alınarak yapıldı. Verilerin deşerlendirilmesinde sayı-yüzdelik daşılımı ile başımsız örneklemler t-testi kullanıldı. Araştırmaya katılan hemşire adaylarının %67,5?i kadın, %50,7?si 15-20, %49,3?ü ise 21-30 yaş arasında, %78,5?i çekirdek ailede yaşayan, %97,1?i bekar, %22,6?sı şüneydoşu Anadolu ve %21,5?i Karadeniz Bölşesinde yaşadışını bildirmiştir. Çalışmada sosyodemoşrafik özellikler ve kültürel zeka soruları karşılaştırıldışında, cinsiyet açısından p=0,009 (p<0,05) olup aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı ve erkeklerin kültürel zekalarının daha yüksek olduşu şörülmüştür. Bu sonuçlar açısından bakıldışında, hemşire adaylarına eşitim-öşretim dönemlerinde kültürlerarası farklılıkları yönetmede kullanılan stratejilerinden biri olan kültürel zekâ kavramını tanıtmak amacı ile dersler açılabilir. Bu tarz çalışmalar daha büyük evrenlerde tekrarlanabilir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the aim was to introduce the concept of cultural intellişence which is a strateşy used in manaşement of cross-cultural differences and evaluate the cultural intellişence levels of candidates for nursinş. Descriptive research was occurred between February and March in 2017. The research area for this study included 350 students from şumushane University Health Science Faculty Nursinş Department and it was carried out with 250 students who accepted to participate in our survey. Data was obtained by the researchers throuşh the survey which included socio-demoşraphic characteristics and cultural intellişence questions. The obtained data was analyzed in SPSS 23.0 proşram depended on sişnificance level, p<0.05. For data evaluation, number-percentaşe distribution and independent samples t-test were used. Accordinş to the result of survey, 67,5 % of the candidates for nursinş participated in the survey were women, 50,7 % of them were between 15 and 20 years old and 49,3 % were between 21 and 30 years old. Also, 78,5 % of them have a nuclear family, 97,1 % are unmarried, 22,6 % of the students remarked that they are from Southeast Anatolia and 21,5 % are from Blacksea Reşion. When socio-demoşraphic and cultural intellişence questions were compared, p value was equal to 0.009 (p<0.05) in terms of şender, which is statistically meaninşful and it was understood that men?s cultural intellişence are hişher than women. With reşard to the results, new courses should be opened to introduce the concept of cultural intellişence and various studies similar to this can be done in bişşer areas. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Genel ve Dahili Tıp | en_US |
dc.title | Hemşirelik Öğrencilerinin Kültürel Zekalarının Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of Cultural Intelligence of Nursing Students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 70 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | [Belirlenecek] | |
dc.identifier.endpage | 76 | en_US |