dc.contributor.author | Elkoca, Ayşe | |
dc.contributor.author | Özcan, Handan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T19:55:28Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T19:55:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNd09UUXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/4519 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Gümüşhane Üniversitesi’nde hemşirelik bölümünde okuyan öğrencilerin, hemşirelik mesleğinin gelişimi için önerilerini değerlendirmek amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gerekli kurum izinleri alındıktan sonra çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden, 242 hemşirelik öğrencisi ile görüşüldü. Veriler SPSS paket programında, frekans ve ki kare testleri ile analiz edildi. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,91±1,82 (min:17, max:26) dir. Öğrencilerin %64’ü kadın, %94,6’sı çalışmıyor, %37,2’si 1. sınıftır. Öğrencilerin %71,1’i bölümü isteyerek seçmiş, %95’i mesleğini önemsemekte, %47,5’i güncel hemşirelik uygulamalarını ve girişimlerini takip ettiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin bölümü isteyerek seçme ve mesleklerini önemseme durumlarına göre güncel hemşirelik uygulama ve girişimlerini takip etme, hemşirelik yönetmeliğini bilme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark belirlendi. Katılımcıların %33,6’sı meslek motivasyonu için ödüllendirmenin gerekli olduğunu savunurken, %31’i mesleğin gelişimi için alana özgü eğitimlerin verilmesi gerektiğini ifade etmiştir. Öğrenciler hemşirelik bölümünü isteyerek seçmekte ve mesleklerini önemsemektedirler. Ekip bilinci ile hemşirelik alanında branşlaşmanın ve örgütlenmenin sağlanması, kanıt temelli uygulamaları içeren hizmet içi eğitimlerin verilmesi mesleğin gelişmesi için önemli faktörlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | This study was carried out with the aim of evaluating the proposals of students studying in nursing department of Gümüşhane University to develop nursing profession. After the required institutional permission was obtained, 242 nursing students were interviewed who volunteered to participate in the study. The data were analyzed by frequency and chi-square tests by the SPSS package program The average age of the students is 20.91±1.82 (min: 17, max: 26). 64% of the students are female, 94.6% are not working, 37.2% are in the first class. 71.1% of the students voluntarily selected their department, 95% have a high opinion of their profession, and 47.5% stated that they were following current nursing practices and initiatives. A statistically significant difference was determined between the students' willingly selection of their department and having a high opinion about their profession according to following up the current nursing practices and initiativesand to know the nursing regulation.While 33.6% of the participants said that awarding is necessary for occupational motivation, 31% stated that field-specific training should be given for the development of the profession. Nursing students willingly choose their department and have a high opinion about their profession. Providing branching and organization in the field of nursing with team awareness, providing in-service training that includes evidence-based practices is an important factor for the development of the profession. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.title | Hemşirelik Mesleğinin Geliştirilmesinde Hemşirelik Öğrencilerinin Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of Nursing Students in the Development of Nursing Profession | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 19 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | [Belirlenecek] | |
dc.identifier.endpage | 26 | en_US |