Akademik Güdülenme İle Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı, İlahiyat Fakültesindeki öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerinin akademik özyeterlik ile ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri (n=345) oluşturmaktadır. Araştırmada "Akademik Güdülenme Ölçeği", "Akademik Özyeterlik Ölçeği", ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırma verilerine tek yönlü varyans (ANOVA) analizi, t-testi ve LSD testleri uygulanmış, pearson korelasyon katsayıları hesaplanmış, regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma örnekleminden toplanan veriler, SPSS 16.0 programı kullanılmış olup, ulaşılan bulgular yorumlanmıştır. Araştırmada akademik güdülenme ile akademik özyeterlik arasında % 36.3 oranında ilişkinin olduğu saptanmıştır. Çalışmada öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri ile akademik öz yeterlilik düzeyleri; öğretim türü, cinsiyet, yaş, sınıf, ekonomik durum, ailede karar alma durumu ve kitap okuma sayıları gibi değişkenler açısından ele alınmıştır. Sonuç olarak öğretim türü ve cinsiyet açısından her iki düzeyde anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır. Yaş, sınıf değişkenleri ile akademik özyeterlik ve ekonomik durum, ailevi karar alma, kitap okuma sayısı gibi değişkenler ile akademik güdülenme arasında anlamlı bir farklılaşma tespit edilmiştir. The purpose of this research is to determine in relation with academic self-efficacy the level of academic motivation of students in the Faculty of Theology. The sample of the research is composed of the students of Gumushane University Theology Faculty (n = 345). In the research were used "Academic Motivation Scale", "Academic Self- Efficacy Scale" and "Personal Information Form". To the study data were applied one-way analysis of variance (ANOVA) analysis, t-test and LSD tests, pearson correlation coefficients were calculated, regression analysis was performed. Data collected from the research sample were used SPSS 16.0 program and the findings were interpreted. In the study, it was determined that there is a 36.3% correlation between academic motivation and academic self-efficacy. As a result, there was no significant difference in education level and gender at both levels. There was a significant difference between variables such as age, class variables, academic self-efficacy and economic status, family decision making, number of book readings, and academic motivation.
Cilt
6Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRMU1qWXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/4503