İLKOKUL BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerini hangi değişkenlerin etkilediğini belirlemek, sosyal beceri yetersizlik nedenlerini tespit etmek ve çözüm yolları bulmak açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 6 ilkokulun 15 şubesindeki 254 ilkokul birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre araştırmaya katılan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri yüksek bulunmuştur. Çocukların sosyal beceri düzeylerinin anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aylık gelir durumu, algılanan aile tutumu, okul öncesi eğitim alma durumuna göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunurken, sınıf mevcudu, annenin ve babanın sağ olma durumu, ebeveyn birliktelik durumları ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. It has been aimed to examine social skills of primary school students at first grade in this study. The study is of importance to detect which variables affect social skills and the insufficiency reasons and to find solutions. Sample of the study consists of 254 primary school students in 15 branch offices of 6 primary schools affiliated to the Ministry of National Education in city centre of Gümüşhane. As data collection tool, “Social skill Assessment Scale” and “Individual Information Form” have been used in the study. In interpretation of study findings, 0.05 significance level has been based. Analyses have been made by using SPSS program. According to the study result, social skill level of the students at first grade has been found to be high. While statistically significant difference has been found in social skills of children depending on the mother’s educational status, father’s educational status, economic status, family status seen, and preschool education status, no significant difference has been found depending on class size, mother’s living status, father’s living status, and marital status of the parents.
Cilt
9Sayı
23Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU1EQXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12440/4496