Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEr, Bünyamin
dc.contributor.authorCengiz, Ekrem
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:24Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RreU1UZzQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4488
dc.description.abstractBu araştırmada, banka sektöründe ilişkisel bağlar, müşteri değerleri ve müşteri sadakati arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Veriler, tesadüfî olmayan örnekleme metoduyla belirlenen 236 banka müşterisinden elde edilmiştir. Sonuç olarak, ilişkisel bağların (sosyal, finansal ve yapısal bağlar) ara faktörler vasıtasıyla (hazcı ve faydacı değerler) müşteri sadakatini etkilediği bulunmuştur. Ara değişken durumunda olan faktörler de (hazcı ve faydacı değerler) müşteri sadakatini pozitif yönde ve doğrudan etkilemektedir. Bunun yanı sıra, finansal bağlar faydacı değeri, sosyal bağlar hazcı değeri ve yapısal bağlar da hem faydacı hem de hazcı değeri doğrudan ve pozitif olarak etkilemektedir. Böylece oluşturulan yedi hipotezin hepsi kabul edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, It is aimed to explain the relationships among relational bonds, customer values, and customer loyalty in the banking industry. Data were obtained from a sample of 236 bank customers with random sampling method. As a result, It is found that all of the relational bonds (social bonds, financial bonds and structural bonds) have strong effect on customer loyalty indirectly via mediator factors (hedonic value and utilitarian value). Mediator factor (hedonic value and utilitarian value) have also affect customer loyalty positively and directly. Beside this, financial bonds affect utilitarian value, social bonds influence hedonic value and structural bonds affect both hedonic value and utilitarian value directly and positively. So seven hypothesis constructed have been accepted.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleBankalarda ilişkisel bağ stratejilerinin müşteri sadakatine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of relational bonding strategies on consumer loyalty in banksen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage291en_US
dc.contributor.institutionauthorCengiz, Ekrem
dc.identifier.endpage308en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster