Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUral, Mustafa Nuri
dc.contributor.authorTuna, Özlem
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:20Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-5232
dc.identifier.issn2148-5232
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.620704
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprMk1UYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4458
dc.description.abstractBirçok kullanıcı dostu özelliğe sahip olan internet, farklı kültürlerden insanların görsel verilere daha kolay erişmesini ve paylaşmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada “kurumsal sürdürülebilirlik” kavramının dünyanın en çok konuşulan dillerinde nasıl algılandığını keşfetmeye yönelik bir girişimde bulunulmuştur. Bu amaçla, dünyanın en çok konuşulan 12 dili tespit edilmiştir: Çince, İngilizce, İspanyolca, Almanca, Fransızca, Türkçe, Urduca, Arapça, Bengalce, Portekizce, Rusça ve Japonca. Ardından, “kurumsal sürdürülebilirlik” terimi her birine çevrilmiştir. Daha sonra, her çeviri images.google.com.tr adresinde görsel aramada kullanılmıştır. Her dildeki ilk 50 sonuç analiz edilmiş ve temalar halinde sınıflandırılmıştır. Sonuçlar, algıların dile ve kültüre bağlı olarak değiştiğini göstermiştir. Algılar, bazı dillerde çevre yönetimi ve ekosistemin korunması ile ilgili görseller üzerinden çevresel yönü; diğerlerinde ise insan ve toplum görselleri üzerinden sosyal yönü vurgulamıştır.en_US
dc.description.abstractThe internet with many user-friendly features lets people from different cultures access and share visual data more easily. Intrigued by this opportunity, an attempt was made in this study to explore how the concept of “corporate sustainability” was perceived in the most spoken languages of the world. To that end, the top 12 languages of the world were identified — Chinese (Mandarin), English, Spanish, German, French, Turkish, Urdu, Arabic, Bengali, Portuguese, Russian and Japanese. Then, the term “corporate sustainability” was translated to each. Next, an image search was performed using each translation result as a keyword on images.google.com. The first 50 results in each language were analyzed and categorized into themes. Results showed that perceptions varied depending on the language and culture. Perceptions highlighted the environmental aspect in some languages, with images about environmental management and preservation of the ecosystem, and the social aspect in others, with visuals of humans and society.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMavi Atlasen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleKurumsal Sürdürülebilirliğin Dünyanın En Çok Konuşulan Dillerinde Çevrimiçi Görsel Algısıen_US
dc.title.alternativeOnline Visual Perception of “Corporate Sustainability” in the World’s Most Spoken Languagesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage220en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.18795/gumusmaviatlas.620704
dc.identifier.endpage242en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster