Sağlık eğitimi alan bir grup öğrencinin empatik eğilim ve becerisi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2013Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Çalışma, ön lisans ve lisans düzeyinde sağlık eğitimi alan bir grup öğrencinin empatik eğilim ve becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Materyal-Metot: Kesitsel nitelikte olan çalışmanın evrenini 2010-2011 öğretim yılında Gümüşhane Üniversitesinin sağlık eğitimi verilen bölümlerinde okuyan öğrenciler (288 kişi) oluşturmaktadır. Ayrıca örneklem seçimine gidilmemiş olup evrenin tamamı araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Ulaşılan öğrenci sayısı 231'dir (cevaplılık oranı: % 80,2). Veriler, öğrencilerin sosyodemografik özellikleriyle ilgili soru formu ve 1988'de Dökmen tarafından geliştirilen, geçerliği ve güvenirliği aynı kişi tarafından test edilen Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ) ve Empatik Beceri Ölçeği (EBÖ) ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,07±2,05 olup, EEÖ puan ortalaması 66,07±9,50, EBÖ puan ortalaması ise 124,10±16,58 olarak saptanmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre EEÖ ve EBÖ puan ortalamalarının daha yüksek olduğu (p<0.05), yine 1-3 kardeşe sahip olan öğrencilerin 4 ve üzeri kardeşe sahip olanlara göre EEÖ ortalamalarının daha fazla olduğu örülmüştür (p<0.05). Diğer tanımlayıcı özellikler ile ölçeklerin puan ortalamaları arasında önemli fark olmadığı görülmüştür. EEÖ ile EBÖ puanları arasında ilişki bulunmamıştır. Tartışma: Sağlık eğitimi alan öğrencilerin empatik eğilim ve becerilerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu düzeyin yükseltilmesine yönelik eğitimsel ve sosyal çalışmaların faydalı olacağı düşünülmüştür. Objective: This study was performed for the purpose of evaluating empathic tendency and empathic skills of a group of students receiving undergraduate and graduate level health education.Material-Method: Students who studied in various health departments in Gümüshane University during the period of 2010-2011 (288 students) constitute the content of this cross-sectional study. Without performing population sampling, all population concerned was included o this study. The number of students that was reached was 231 (Response rate: % 80,2). Data have been collected through a questionnaire about students' sociodemographic features and through Empathic Tendency Scale (ETS) and Empathic Skill Scale (ESS) which were developed by Dokmen in 1988 and, whose validity and reliability were tested by the same person.Results: It was stated that the avarage age of the students was 20,07±2,05, the point avarage of ETS was 66,07±9,50, and the point avarage of ESS was 124,10±16,58. It was ascertained those of the that girls' point avarage of ESS and ETS was higher than boys' (p<0.05) and, that the point avarage of those who had 1-3 brothers/sisters was higher than those students who had 4 or more brothers/sisters (p<0.05). No significant difference between other diagnostic features and point avarages of scales was stated. No relationship between the points of ESS and ETS was found.Discussion: It was stated that the empathic tendency and empathic skills of students who received health education was medium-level. Educational and social studies aiming to enhance this level were thought to be beneficial.