Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Handan
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:13Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-7416
dc.identifier.issn2602-2109
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNU1ESTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4389
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma; kadın hastalıkları ve doğum bilgisi dersinin kliniği ile doğumhanede staja çıkan, ilk ve acil yardım bölümüyle hemşirelik öğrencilerinin, okul hastane işbirliğine bakış açılarını belirlemek amacıyla planlanmıştır. Gereç ve yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan çalışmanın evrenini; kadın hastalıkları ve doğum kliniği ile doğumhane stajına çıkan ‘İlk ve Acil Yardım Programı’ 2. Sınıf öğrencileri (n=60) ve ‘Hemşirelik Programı’ 3. Sınıf öğrencileri (n=57) oluşturmaktadır. Çalışma yapılmadan önce okul müdürlüklerinden izin alınmış olup yüz yüze anket uygulamasıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler yüzdelik olarak değerlendirilmiştir ve kişiler arası görüşler ki kare önemlilik testi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan kişilerin yaş ortalaması 20.87±1.86’dır. Araştırma grubunun %73.9’u okul hastane işbirliğinin gerekli olduğunu belirtmiştir. Kadın hastalıkları ve doğum açısından okul hastane işbirliğinin oluşamamasının nedenleri başında; %76.9 ile hastane koşullarının yetersiz olması, ikinci sırada ise %54.7 ile yöneticiler gelmektedir. Okul hastane işbirliğini artırmak için hizmet içi eğitimlerinin yapılması (%68.4) gerektiği saptanmıştır. Sonuç: Özel bir alan olan doğum uygulamalarında öğrencilerin bu servislerde staja çıkmaları gerekmektedir. İşbirliğinin sağlanması için, kurumlar arası düzenli hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi, akademisyenlerin servislerde tam zamanlı olarak çalışması, klinik hemşirelerinin de ders eğitim programlarına katılması sağlanmalıdır.en_US
dc.description.abstractAim: This study; gynecology and obstetrics and maternity clinic in the course of the internship, first aid and emergency department nursing students, hospital, school co- operation is planned to determine perspectives. Materials and Methods: This descriptive and cross-sectional population of the study as planned; obstetrics and gynecology clinic internship with the maternity ward of the ‘Emergency and First Aid Program’ 2nd grade students (n = 60) and ‘Nursing Program’ 3rd grade students (n = 57) constitute. Before obtaining permission from school administration is taken through the application of face to face interviews were carried out. The data obtained were evaluated as percentage opinions and interpersonal was analyzed by Chi square test. Results: The mean age of the participants is 20.87 ± 1.86. Gynecology and childbirth in terms of the reasons behind the formation of co-operation at the beginning of the school hospital; 76.9% of hospitals with inadequate conditions, in second place with 54.7% for managers is to come. School of hospital in-service training to improve cooperation canceled (68.4%) was seen as necessary. Conclusion: Students should practice birth as an intership in those services which are specialized areas. To ensure cooperation between institutions arranging regular in-service training, in service full time work as academics, clinical nurse training program also participate in courses should be provided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSüleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTemel Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleDoğum stajına çıkan öğrencilerin gözüyle; okul hastane işbirliğien_US
dc.title.alternativeSchool-hospital collaboration’ with the point of view of the students in birth internshipen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage78en_US
dc.contributor.institutionauthorÖzcan, Handan
dc.identifier.endpage83en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster