SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GENİTAL HİJYEN DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Bu çalışma, sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin genital hijyen davranışlarının ince- lenmesi amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini, Gümüşhane Üniversitesi Kelkit Sağlık Hizmetleri Meslek Yükse- kokulu paramedik kız öğrencileri (n=100) oluşturdu. Çalışma anketini doldurmayı kabul eden öğrencilere (n=97) “katılımcıların sosyo-demografik özellikler” ve “genital hijyen davranışları ölçeği”nin bulunduğu anket formu (Mayıs-Haziran 2018) dolduruldu. Verilerin değerlendirilmesinde (SPSS 18.00 paket programında) sa- yı-yüzdelik dağılımı, ortalama ve bağımsız t-testi kullanıldı. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalamasının 20,01±1,12 (min:18, max:23) olduğu, %55,7’sinin birinci sınıf ol- duğu, %27’sinin Akdeniz bölgesinden geldiği tespit edilmiştir. Genital hijyen davranışları ölçeği puan orta- lamasının 86,89±7,124 (min:68, max:108) bulundu. Katılımcıların %70,1’inin haftada en az bir kez banyo yaptığı, %90,7’sinin iç çamaşırlarını sadece kendinin kullandığını fakat %2,1’inin başkalarıyla ortak kullandığı, %20,6’sının iç çamaşırlarını 3-4 günde bir değiştirdiği, %41,2’sinin tuvalete girmeden önce ellerini yıkadığı- nı, %2,1’inin tuvalleten sonra ellerinin yıkayıp yıkamadığı konusunda karasız olduğu, 63,9’unun tuvaletten sonra temizliğini her zaman önden arkaya doğru yaptığı, %92,8’inin adet dönemlerimde sadece hazır ped kullandığı fakat %2,1’inin adet dönemlerinde bez kullandığı, %3,1’inin ped değiştirmeden önce ellerimi yıka- madığı fakat %92,8’inin ped değiştirdikten sonra ellerimi yıkadığı, %3,1’inin adetli iken pedini yalnızca iyice dolduğu zaman değiştirdiği belirlenmiştir. Sonuç: Sonuç olarak; kız öğrencilerin genital hijyen alışkanlıkları ve adet hijyeni alışkanlıklarında yetersiz oldukları saptanmıştır. Öğrencilerin ped değişimi sırasında, tuvalete öncesi ve sonrasında el hijyenin önemi, genital enfeksiyonlar ve üreme sağlığı konusunda eğitim verilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Objective: This study was planned to examine the genital hygiene behavior of vocational high school students in health services. Materials and Methods: The study population consisted of paramedic female students (n=100) from Gümüşhane University Kelkit Health Services Vocational School. The questionnaire (May-June 2018) was filled out by the participants who agreed to fill the study questionnaire (n=97) with "socio-demographic characteristics of participants" and "scale of genital hygiene behavior". Number-percentage distribution, mean and independent t-test were used in the evaluation of the data (in the SPSS 18.00 package program). Findings: It was determined that the mean age of participants was 20,01±1,12 (min:18, max:23), 55,7% was first class and 27,0% was from Mediterranean region. The mean score of genital hygiene behaviors was 86,89±7,124 (min:68, max:108). 70,1% of the participants had at least once a week bathing, 90,7% of them used their underwear only, 2,1% used common with others, 20,6% had their underwear in 3-4 days 41,2% of them had washed their hands before entering the toilet, 2,1% were unfriendly about washing their hands after quilting, 63,9 had always cleaned from the front to the back, 92,8% used only ready-to-use pads, 2,1% used cloths during menstruation, 3,1% did not wash their fingers before replacing the pads, but 92,8% had washed their hands after changing the pads, 3,1% it only changes the pad when it is fully loaded. Conclusion: As a result; it was found that girls were inadequate in genital hygiene habits and menstrual hygiene habits. It has been determined that students should be educated about hand hygiene prevention, genital infections and reproductive health before and after the toilet.
Volume
9Issue
1URI
https://doi.org/10.16919/bozoktip.446246https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFNU5qTXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/4388