dc.contributor.author | Sancak, Kadir | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T19:55:06Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T19:55:06Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1309-7423 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNE9UTTNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/4310 | |
dc.description.abstract | Kadir SANCAK orcid.org/0000-0001-9266-5592 ÖZ Uluslararası güç mücadelelerinde sert gücün yanında yumuşak gücün de önemli bir enstrüman olarak ortaya çıkması kamu diplomasisi faaliyetlerinin de önemini artırmış ve uygulama alanlarını genişletmiştir. Yaşanan birçok gelişme bu türfaaliyetlerin dost/müttefik ülke kamuoylarına yönelik olarak da yürürlüğe konmasının gerekli olduğunu göstermiştir. Türkiye ile Azerbaycan arasında yaşanan Bayrak Krizi bu ihtiyacı gözler önüne seren gelişmelerden biri olmuştur. Bu bağlamda kamuoyu tarafından en yakın/dost ülke olarak görülen Azerbaycan’a yönelik olarak kamu diplomasisi faaliyetlerine ağırlık verilmesi bir gereklilik olarak oryaya çıkmıştır.Türkiye, uluslararası alandaki güç mücadelelerindeki bu değişimin/ dönüşümün farkına vararak özellikle son on yıl içerisinde kamu diplomasisi faaliyetlerini geliştirmek bağlamında yeni birçok kurum ihdas etmiş veya daha önce var olanları yeniden yapılandırarak ülkenin hizmetine sunmuştur. TİKA, TRT, Diyanet İşleri Başkanlığı, Yunus Emre Enstitüleri ve benzeri kurumlar vasıtasıyla Türkiye, Azerbaycan kamuoyuna yönelik olarak etkili bir kamu diplomasisi politikası uygulamaya başlamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Because of the fact that soft power has recently emerged as a significant instrument along with the hard power in international power struggle, this has led an increase in importance of public diplomacy by expanding its fields of application. Many developments have showed that these activities addresses also to public opinion of friend/ally countries. The Flag Crisis between Turkey and Azerbaijan is one of the recent developments that display this necessity. Accordingly, focusing more heavily on public diplomacy activities toward Azerbaijan, which is known as the nearest/ friend country by the public, becomes a requirement. Turkey has constituted new institutions in last ten years in order to develop its public diplomacy activities by recognizing this change/transformation in power struggles in the international arena. In this sense, Turkey has started conducting an effective public diplomacy policy toward Azerbaijan through its varied institutions such as the Turkish Coordination and Cooperation Agency, the Turkish Radio and Television Corporation, Presidency of Religious Affairs, Yunus Emre Institutes and so on. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | en_US |
dc.subject | Siyasi Bilimler | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | en_US |
dc.title | TÜRKİYE-AZERBAYCAN İLİŞKİLERİNDE KAMU DİPLOMASİSİNİN ÖNEMİ VE TÜRKİYE’NİN AZERBAYCAN’DA RESMİ KURUMLARLA YÜRÜTTÜĞÜ KAMU DİPLOMASİSİ FAALİYETLERİ | en_US |
dc.title.alternative | THE IMPORTANCE OF PUBLIC DIPLOMACY IN TURKEYAZERBAIJAN RELATIONS AND PUBLIC DIPLOMACY ACTIVITIES THAT TURKEY CONDUCTS IN AZERBAIJAN THROUGH OFFICIAL INSTITUTIONS | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 22 | en_US |
dc.identifier.startpage | 297 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Sancak, Kadir | |
dc.identifier.endpage | 318 | en_US |