Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 35, listelenen: 21-35
-
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAVRAMI, TARİHSEL GELİŞİMİ VE GÖSTERGELER YOLUYLA İNCELENMESİ
(Deta Yayıncılık, 2019)[Abstract Not Available] -
Gümüşhane İlinin Somut Olmayan Kültürel Miras Değerlerinin Sürdürülebilir Turizm Çerçevesinde İncelenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma
(2018)Sürdürülebilir turizm kavramı, yerel kültürün korunması ve gelecek nesillere aktarılmasında stratejik bir öneme sahiptir. Yerel kültürün özgün niteliklerini bünyesinde barındıran ve yaşayan hafızasını oluştu- ran somut ... -
Examining the Impacts of Tourism on Gumushane Residents According to the Doxey Index
(2018)Tourism is a versatile activity that can have both positive and negative impacts on touristic destinations and local people. Reducing the negative impacts of tourism on touristic destinations depends on the development of ... -
Çömlekçilik (Guduculuk) El Sanatının Sürdürülebilir Turizm Kapsamında İncelenmesi: Gümüşhane Dölek Köyü Örneği
(2019)Somut olmayan kültürel miras unsurları kapsamında incelenen el sanatları, günümüzde yok olmaya başlayan değerler arasında yer almaktadır. Diğer taraftan, Gümüşhane ili Dölek Köyü’nde üretimi sınırlı da olsa halen devam ... -
ARAP TURİSTLERİN DOĞU KARADENİZ BÖLGESİ’NE EKONOMİK KATKILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BETİMSEL BİR ARAŞTIRMA
(2017)[Abstract Not Available] -
Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi: Gümüşhane İli Örneği
(2015)Sürdürülebilir turizmin, bir yöreye ait unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş somut olmayan kültürel mirasın kayıt altına alınarak korunmasında önemli bir role sahip olduğu söylenebilir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, ... -
Mobil Pazarlama Çerçevesinde İzinli Pazarlamaya Yönelik Akademisyenlerin Tutumları
(2016)MOBİL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE İZİNLİ PAZARLAMAYA YÖNELİK AKADEMİSYENLERİN TUTUMLARI -
TURİZM İŞLETMELERİNDE DİĞER MALİYETLERİN KONTROLÜ
(Detay Yayıncılık, 2016)[Abstract Not Available] -
Gümüşhane’nin Eko-Turizm Potansiyelinin Kavramsal Analizi ve Bu Potansiyelin Değerlendirilmesine Yönelik Öneriler
(2019)Gümüşhane ili, konum olarak Doğu Anadolu Bölgesi’nden Doğu Karadeniz Bölgesi’ne geçiş güzergâhında bulunmaktadır. Gümüşhane; coğrafi konumuna bağlı olarak sosyal, kültürel ve ekolojik çeşitliliğe sahip olması nedeniyle çok ... -
Turizm Destinasyonlarının Rekabet Gücünü Artırmasında İnovasyonun Yeri
(Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2017)Destinasyonların rekabet gücü kazanmasında ve rekabet güçlerini korumasında dış çevredeki değişim ve gelişmelere ayak uydurmaları oldukça önem kazanmış durumdadır. Destinasyonların ve destinasyonu oluşturan temel unsurların ... -
Pazarlama Felsefelerinin Tarihsel Gelişimine Yönelik Bir İnceleme
(2019)Yakın dönemde önemi daha iyi anlaşılmaya başlayan pazarlama, felsefi ve teorik açıdan gelişimini sürdürmektedir. Bilim olup olmadığı tartışmalarıyla başlayan pazarlamanın felsefi ve teorik gelişimi, içinde bulunduğu dönemin ... -
Thoughts of City Hotels as regards Outsourcing Strategies
(Turizm & Araştırma Dergisi, 2013-07)Abstract Depending on the speed of increasing competition, the desire of covering costumers’ demands and expectations, hence providing pleasure, has led businesses to use some management strategies in their activities. ... -
TÜRKİYE’DE MEDİKAL TURİZM UYGULAMALARI; İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ
(2012)Bu araştırmanın amacı, sağlık turizmi kapsamında ele alınan medikal turizm ve medikal turizmin Türkiye'deki uygulamalarını inceleyerek, özel hastanelerin medikal turizme katkısını ve uygulama biçimlerini analiz etmek ve ... -
SOCIAL PARTICIPATION IN SUSTAINABLE TOURISM DEVELOPMENT
(Manchester Metropolitan University, 2012-01)Social and cultural effects of tourism are discussed as well as the economical effects of Tourism. Local community and their socio-cultural values are very important for all the shareholders under the effect of tourism. ... -
Kaynak Avantajı Kuramı Üzerine Kavramsal Bir Bakış
(İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2010)İşletmelerin bir yandan varlıklarını sürdürebilmeleri için kaynakları ile kendilerini finanse etmeleri diğer yandan tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini düşünerek onlara en düşük maliyetle en yüksek değerde ürünler ve ...